Forskellen på x86-deb og x86-rpm?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
ofbk

Forskellen på x86-deb og x86-rpm?

Post by ofbk »

Hvad er egenligt forskellen på x86-deb og x86rpm? Jeg bruger xubuntu, hvilken version skal jeg downloade?
esbe0184
Site Admin

Re: Forskellen på x86-deb og x86-rpm?

Post by esbe0184 »

ofbk wrote:Hvad er egenligt forskellen på x86-deb og x86rpm? Jeg bruger xubuntu, hvilken version skal jeg downloade?
Ubuntu og derved også Xubuntu bygger på debian, så x86-deb pakken er til dig. Dog vil jeg anbefale at du bruger den udgave der kan hentes via pakkesystemmet i Xubuntu (Gå ud fra at det er det samme som i Ubuntu, har ikke prøvet Xubuntu!).
Jeg har lavet QA på en tidligere version af den danske OpenOffice.org x86-deb pakken, den gang var anbefalingen at pakken skulle fjernes! I det at det krævede at man installerede andre unstable pakker, for at få den til at virke nogenlunde, dog uden at der kom advarsler om denne afhængihed. Jeg tør ikke sige om det er blevet bedre!
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
ofbk

Tak for svaret

Post by ofbk »

Hej
Mange tak for svaret, som ny bruger af Linux er man tit på herrens mark. I den Ubuntu jeg benytter, er der ikke dansk stavekontrol ( tror jeg nok?), jeg kan ihvertfald ikke finde ud at aktivere den.

MVH
Ole
esbe0184
Site Admin

Re: Tak for svaret

Post by esbe0184 »

ofbk wrote:I den Ubuntu jeg benytter, er der ikke dansk stavekontrol ( tror jeg nok?).
Det lyder rigtig, da den danske stavekontrol først vil være præ-installeret i OpenOffice.org fra version 2.4.

Dog skulle det være relativ let at hente og installere en dansk ordbog.

Gå til http://www.stavekontrolden.dk og hent den seneste nye ordbog (da_DK-pack.zip), og følg instruksen om hvordan man installere den fra dito samme side.

Hvis det stadig er problemer, så kig evt. i nogle af mine tidliger indlæg eller spørg igen.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
ofbk

Tak for hjælpen

Post by ofbk »

Kanon, så har jeg også dansk stavekontrol. Mange tak for hjælpen.
MVH
OLe
Post Reply