Jeg har fåer nogle tekster i Microsoft Excel-regneark. der er kun 2 kolonner, hvor jeg i Writer gerne vil flette i flg. orden A1, B1, A2, B2 altså
een lang tekstfil ( ca. 700 linier)
Har prøvet at lave en overskrift over hver kolonne Linie 1, Linie 2
men kan ikke finde ud af at flette. Brevfletningsguide duer ikke.
Enhver hjælp er yderst velkommen
Flette med Calc
Åbn dit dokument og placér cursor hvor flette-felter skal være.
Vælg Indsæt - Felter - Andre - under Database - Brevfletningsfelter - Databaseudvalg. Tilføj databasefil - Gennemse - vælg din Excel fil.
Den kan nu ses under Databaseudvalg. Tryk på +tegnet indtil de enkelte felter viser sig.
Marker "Linie 1" og klik på Indsæt og derefter marker "Linie 2" og indsæt, og luk. (Det er korrekt at du har givet hver kolonne en titel)
Udskriv dokumentet og du kan nu vælge at udskrive et enkelt, flere eller alle.
Jens
Vælg Indsæt - Felter - Andre - under Database - Brevfletningsfelter - Databaseudvalg. Tilføj databasefil - Gennemse - vælg din Excel fil.
Den kan nu ses under Databaseudvalg. Tryk på +tegnet indtil de enkelte felter viser sig.
Marker "Linie 1" og klik på Indsæt og derefter marker "Linie 2" og indsæt, og luk. (Det er korrekt at du har givet hver kolonne en titel)
Udskriv dokumentet og du kan nu vælge at udskrive et enkelt, flere eller alle.
Jens
Ja, det har jeg også prøvet, men når jeg vil printe ud får jeg en valg, om jeg vil oprette et formulardokunent eller ej. Hvis ja og jeg udskriver til fil får jeg stadig 700 dokumenter. Hvis nej, og udskriver til fil, får jeg en .prn fil eller hvis jeg udskriver til en postscriptprinter, en .eps fil som jeg ikke kan konvertere til en .txt fil eller .odt for den sags skyld. Underligt, er der noget jeg har overset?
Cami
Hej Jens.
Tak for svaret,det kan godt være jeg har en hæklefejl i kysen, men jeg kan ikke få den til det. Jeg vælger udskrift til fil, og der er ikke flueben i "opret enkelte printjob" (har iøvrigt prøvet begge muligheder) og jeg kan kun sige OK til indstillingerne, ikke finde et felt hvor der står "gem dom rnkrlt dokument.
Tak for svaret,det kan godt være jeg har en hæklefejl i kysen, men jeg kan ikke få den til det. Jeg vælger udskrift til fil, og der er ikke flueben i "opret enkelte printjob" (har iøvrigt prøvet begge muligheder) og jeg kan kun sige OK til indstillingerne, ikke finde et felt hvor der står "gem dom rnkrlt dokument.
Cami