Hej
Når jeg udskriver en antal sider fra et dokument, ved at angive f.eks. side 32-39, bliver siderne udskrevet med korrekt sidetal.
Hvis jeg derimod markerer fra midten af en side og nogle sider frem, beder jeg om at få udskrevet det markerede område og så går det galt. Uanset at det markerede område er siderne 23-26 bliver de nummereret 1,2,3,4 o.s.v. Det er ikke så heldigt. Hvad går galt?
Fejl i sidetal ved udskrift
Fejl i sidetal ved udskrift
Jeg er nybegynder, opkoblet via stenaldermodem. Jeg behersker ikke dataengelsk.
Derfor foretrækker jeg ukomplicerede løsningsforslag på dansk, som ikke kræver længere ophold på nettet.
Derfor foretrækker jeg ukomplicerede løsningsforslag på dansk, som ikke kræver længere ophold på nettet.
Det samme sker for mig (version2.3/Ubuntu). Det ligner da unægteligt en fejl...
Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde en fejlrapport på det. Det kunne jeg ikke, men der findes en fejlrapport på et tilsvarende problem med fodnoter (udskrivning af en del af et dokument bevirker renummerering af fodnoter - issue 47779.)
Er der flere, der kan bekræfte denne her fejl?
Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde en fejlrapport på det. Det kunne jeg ikke, men der findes en fejlrapport på et tilsvarende problem med fodnoter (udskrivning af en del af et dokument bevirker renummerering af fodnoter - issue 47779.)
Er der flere, der kan bekræfte denne her fejl?
-
fejl eller feature
sådan er det også på win xp (ooo 2.4) og på linux mandriva (ooo 2.3)
både den aktuelle sides nummer og samlet sideantal
det som der i virkeligheden er brug for er vel at man ved udskrivning kan vælge om man vil have typografien til at følge dokumentet eller ej
altså at man kan vælge at få de nederste 10 linjer på side 4 og 10 første linjer på side 5 på forskellige måder:
enten som ren markering (så bliver det en side med nummer 1 som sidetal)
eller som del af dokument (så bliver det på to sider med sidetal 4 + 5 og kun 10 linjer på hver side)
/thomas
både den aktuelle sides nummer og samlet sideantal
det som der i virkeligheden er brug for er vel at man ved udskrivning kan vælge om man vil have typografien til at følge dokumentet eller ej
altså at man kan vælge at få de nederste 10 linjer på side 4 og 10 første linjer på side 5 på forskellige måder:
enten som ren markering (så bliver det en side med nummer 1 som sidetal)
eller som del af dokument (så bliver det på to sider med sidetal 4 + 5 og kun 10 linjer på hver side)
/thomas
-
hvilket sidetal
altså at default opførsel skulle være at den skriver ud på to sider med 10 linjer på hver (i min scenarie nævnt ovenfor)?
for hvis den skriver det hele ud på 1 side, så kan den jo ikke vide om den skal kalde det side 4 eller side 5.
Jeg synes det ville være fint at have valgmuligheden
/thomas
for hvis den skriver det hele ud på 1 side, så kan den jo ikke vide om den skal kalde det side 4 eller side 5.
Jeg synes det ville være fint at have valgmuligheden
/thomas