Har lavet mit budget for 2008 i Calc, men det betyder at jeg kun skal bruge et vist antal celler/rækker og derfor ikke ønsker de overskydede at de er synlige (så hvis man kommer til at scrolle eller trykker på pagedown, at man ikke pludselig sidder i celle AA5678 og skal hjem igen)
Har set på funktionen Frys, men det gør at man stadig kan scrolle væk, mens ens fryste data bare følger med..
Er der en måde hvorpå jeg kan fjerne alle andre celler/rækker end Rækken 1-55 fra A til N så arket kun indeholder mit budget.
et lille side spørgsmål, kommentare til celler der skal man i indsæt -> kommentar, er det evt. muligt at få den funktion som Højre-klik som i Excel?
Fjern uønskede celler/rækker
Moderator: Lodahl
Re: Fjern uønskede celler/rækker
draco wrote:Har lavet mit budget for 2008 i Calc, men det betyder at jeg kun skal bruge et vist antal celler/rækker og derfor ikke ønsker de overskydede at de er synlige (så hvis man kommer til at scrolle eller trykker på pagedown, at man ikke pludselig sidder i celle AA5678 og skal hjem igen)
Har set på funktionen Frys, men det gør at man stadig kan scrolle væk, mens ens fryste data bare følger med..
Er der en måde hvorpå jeg kan fjerne alle andre celler/rækker end Rækken 1-55 fra A til N så arket kun indeholder mit budget.
et lille side spørgsmål, kommentare til celler der skal man i indsæt -> kommentar, er det evt. muligt at få den funktion som Højre-klik som i Excel?
I navnefeltet skriver du A56:A65536 og trykker på Enter. Herefter Formater, Række, Skjul.
I navnefeltet skriver du nu O1:IV1 og trykker på Enter. Herefter Formater, Kolonne, Skjul.
Ved mig virker højreklik fint i forbindelse med kommentar.
Hans
Tak, så fik jeg "fjernet" de rækker og kolonner
Hvis jeg Højre-klikker på en celle så kan jeg vælge mellem:
Stanard
Formater Celle
Indsæt Celle
Slet Celle
Slet Indhold
Klip
Kopier
Sæt Ind
Indsæt Speciel
Udvalgsliste
Når jeg har indsat en kommentar kommer muligheden for "vis note" frem ved højre-klik
edit: prøvede på min MBP og der var muligheden for indsæt kommentar ved højreklik, og så jeg brugte OO 2.1 på min mac med budgetet, så jeg skal nok bare opgradere
Hvis jeg Højre-klikker på en celle så kan jeg vælge mellem:
Stanard
Formater Celle
Indsæt Celle
Slet Celle
Slet Indhold
Klip
Kopier
Sæt Ind
Indsæt Speciel
Udvalgsliste
Når jeg har indsat en kommentar kommer muligheden for "vis note" frem ved højre-klik
edit: prøvede på min MBP og der var muligheden for indsæt kommentar ved højreklik, og så jeg brugte OO 2.1 på min mac med budgetet, så jeg skal nok bare opgradere