Problemer med brevfletning med Thunderbird

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
Azeno

Post by Azeno »

Jeg vil gerne lave brevfletning med mit adressekartotek i Thunderbird og har oprettet det som standard adressekilde under skabeloner. MEN: Jeg ser ingen af de data som findes i adressekartoteket - der er bare helt tomt i feltet øverst på siden, når jeg klikker ind i tabeller og så klikker på adressebogen.

Måske er hele forbindelsen til Thunderbird kappet for et andet problem er at jeg ikke kan vælge at oprette forbindelse til andre end de to adressebøger som er standard i Thunderbird og ikke til en adressebog jeg selv har oprettet. OG Jeg kan heller ikke bruge send--> send som email. Så får jeg fejlmeddelses "OO var ikke i stand til at finde en brugbar emailkonfiguration"
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Azeno

Prøv med menuen Filer->Guider->Adressedatakilde.
At du ikke kan få "Send som e-mail" til at virke kan skyldes at du ikke har sat Thunderbird som din standard e-mail program. I Windows XP gør du følgende: Menuen Start-> Angiv programadgang og -standarder-> Brugerdefineret. Under Vælg et standard e-mail program vælger du Mozilla Thunderbird.
Jeg ved ikke om det er det samme i andre af Windows styresystemer, men du kan jo prøve at se efter, hvis du anvender et andet.
Hilsen JR
Azeno

Virker stadig ikke

Post by Azeno »

Tak for hjælpen så vidt, men det hjalp desværre ikke :roll: Har sat Thunderbird som standard-emailprogram, men får stadig samme fejlmeddelelse, når jeg vil sende som et dokument som email. Og der er stadig ingen forbindelse til Thunderbirds adressebog. Derimod har jeg prøvet at oprette forbindelse til Mozilla/netscape adressebogen og det virker upåklageligt.

Poster jeg i øvrigt i det rigtige forum her?
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Azeno

Det lyder underligt et du ikke kan sende et dokument som e-mail. Hvad sker der hvis du trykker på dette link: btsport@bt.dk

Hvis det ikke åbner Thunderbird så prøv lige at sæt Thunderbird som standard e-mail program igen. Husk at afslutte med "OK"

Hvis linket virker men du stadig ikke kan få det til at virke i OpenOffice, så vil jeg foreslå at du geninstallerer eller installerer den nyeste version af OpenOffice http://da.openoffice.org/
Hilsen JR
Azeno

Post by Azeno »

Jamen Thunderbird åbner som den skal, når jeg klikker på linket. Men der må være et eller andet galt som gør at OOo ikke kan finde Thunderbird, for den kan jo godt finde Mozilla/netscape. Jeg installerer OOo igen og krydser fingre. I øvrigt kører jeg Vista. Nå jeg må se om det virker i anden omgang.
Post Reply