Jeg synes, der er en irreterende fejl i OO-writer: Jeg har et baggrundsbillede, der fylder hele siden. Jeg har beskyttet indhold, størrelse og placering. Men når jeg skal vælge noget tekst med musen, der står oveni, vælger den konsekvent billedet bagved. Så teksten er svær at vælge eller markere.
Det er meget irreterende og gør det næsten umuligt at arbejde med baggrundsbilleder. Det er et problem, jeg kender fra tegneprogrammer, men her har man som regel en liste over dokumentets elementer, man kan bruge til at vælge det enkelte element, der er svært at pege på med musen.
Hvad skal jeg gøre? Selvom OO så har den der elementliste, vil jeg sige, det ikke er godt nok, for det er ikke grafikere eller nørder, der skal sidde og bruge mit dokument, det er alm brugere, hvis kapacitet for tekniske ting er ret lille.
Kan man ikke slå valg af et billede med musen helt fra?
hvordan undgå valg af baggrundsbillede ved klik
-
hvordan undgå valg af baggrundsbillede ved klik
Hej hygum
Når jeg indsætter baggrundsbilleder i writer anvender jeg funktionen Galleri. Det er en knap på værktøjslinien Standard. Der vælger jeg hvilken baggrund jeg ønsker med et højreklik. Indsæt->Baggrund->Side.
Du skal selvfølgelig have dit baggrundsbillede ind i galleriet først. Det gør du ved at højreklikke på et Tema og vælge Egenskaber, eller ved at oprette et nyt tema.
Jeg håber du kan finde ud af det herfra, ellers vend tilbage.
Når jeg indsætter baggrundsbilleder i writer anvender jeg funktionen Galleri. Det er en knap på værktøjslinien Standard. Der vælger jeg hvilken baggrund jeg ønsker med et højreklik. Indsæt->Baggrund->Side.
Du skal selvfølgelig have dit baggrundsbillede ind i galleriet først. Det gør du ved at højreklikke på et Tema og vælge Egenskaber, eller ved at oprette et nyt tema.
Jeg håber du kan finde ud af det herfra, ellers vend tilbage.
Hilsen JR