Stavekontrolden er endnu ikke integreret i version 2.3 - efter planen kommer den med i 2.4.
Som det er nu, skal man hente Stavekontrolden v. h. a. Filer > Guider > Installer flere ordbøger. Det er meget vigtigt, at man gør dette *inden* man forsøger at køre stavekontrol. Hvis man kommer til at køre stavekontrol uden at ordbogen er installeret, går der ged i konfigurationsfilerne. Man må så først slette mappen med sine personlige OO-indstillinger og gå forfra igen.
Jeg har som mange andre prøvet at installere stavekontrol for dansk og andre sprog i OOo, men det virker ikke.
Jeg har også prøvet at åbne køre guiden Installer flere ordbøger. Her skal man så trykke på en knap i dokumentet men når jeg gør det sker der intet (jeg har også prøvet at holde CTRL nede).
Er der nogen der har en forklaring/beskrivelse som virker ?
tkh wrote:Jeg har som mange andre prøvet at installere stavekontrol for dansk og andre sprog i OOo, men det virker ikke.
Jeg har også prøvet at åbne køre guiden Installer flere ordbøger. Her skal man så trykke på en knap i dokumentet men når jeg gør det sker der intet (jeg har også prøvet at holde CTRL nede).
Er der nogen der har en forklaring/beskrivelse som virker ?
Forudsætning for at det virker er at der er Java runtime installeret.
Gå ind i Filer -> Guider -> Installer flere ordbøger.
Hold <CTRL> nede og tryk på linke ”Danish”.
Tryk på ”Start OooDic”.
Følg guiden, hvor du markere de ordbøger du vil have installeret.