Hvordan får jeg calc til at skrive kr. Efter beløbet

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Kurt

Hvordan får jeg calc til at skrive kr. Efter beløbet

Post by Kurt »

En ting, der irriterer mig gevaldigt og som gør, at jeg stadig bruger excel, når jeg skal lave budgetter er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg får omprogrammeret valutaknappen, så der kommer til at stå kr. bag beløbet i stedet for som nu, foran beløbet.
I Excel er er det jo afhængig af, hvordan man har indstillet sin valuta i windows, men sådan fungerer calc ikke.
Kaaredyret

Re:Hvordan får jeg calc til at skrive kr. Efter beløbet

Post by Kaaredyret »

Jamen det gør min da, og jeg har bare sat de normale indstillinger til dansk.

Calc, OOo 1.1 dansk, funktioner -> indstillinger -> sprogindstillinger -> sprog

Hvilken version bruger og er den engelsk?

RETTET: SORRY, jeg troede at du ikke kunne få den til at skrive kr., det kan du jo. Så skal du rigtigt nok gøre som Jesper siger.
Last edited by Kaaredyret on 28. Oct 2003 11:16, edited 1 time in total.
Jesper Krogh

Re: Hvordan får jeg calc til at skrive kr. Efter beløbet

Post by Jesper Krogh »

Kurt wrote:En ting, der irriterer mig gevaldigt og som gør, at jeg stadig bruger excel, når jeg skal lave budgetter er, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg får omprogrammeret valutaknappen, så der kommer til at stå kr. bag beløbet i stedet for som nu, foran beløbet.
I Excel er er det jo afhængig af, hvordan man har indstillet sin valuta i windows, men sådan fungerer calc ikke.
Jeg tror du bliver nødt til at definere en formatkode selv. Denne gør det vist:

#.##0,00 [$Kr];-#.##0,00 [$Kr]

Jeg har bare rettet DKK til Kr i en af de eksisterende.
Kurt

Hvordan får jeg "kr." efter beløbet

Post by Kurt »

Tak Jesper
Jeg har prøvet det, du skriver, dog ikke i OOo 1.1 endnu, men i StarOffice 6 - og jo, det virker, men er jo temmelig omstændeligt, da det ikke influerer på, når man trykker på valutaiconet. Gjordet det i hvert tilfælde ikke da jeg prøvede det.
Kurt

Det der kr. bagefter

Post by Kurt »

Jeg må da vist være blevet lidt dum på mine gamle dage. Kan sagtens ændre det, sådan som Jesper foreslår, men når jeg så går ud af regnearket - vil jo have det som standard - så virker det ikke næste gang, jeg kommer tilbage.

Hvad gør jeg forkert. Gik ind i typografier og lavede ændringerne der.
Post Reply