Jeg ved ikke om dette emne har været oppe før. Så bær venligst over med mig hvis dette er tilfældet;)
Jeg har installeret ordbøgerne i mit open office og sat den til dansk som standart. Men kan det være rigtig, at når jeg vil skrive et engelsk dokument, at jeg så skal ind i funktioner->instillinger->sprog for at ændre sprog. Er der ikke en hurtigere måde dette kan gøres på? Kan openoffice evt sættes til at genkende hvilket sprog jeg vil bruge? eller noget?
Ja det er openoffice2.3 jeg benytter
nemt skift af stavekontrol
Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Skrivehjælp -> Indstillinger -> Kontroller alle sprog.
Jeg kan kun komme til
Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Skrivehjælp .
Der er ikke noget der ligner: Indstillinger
her ...
Når jeg kører stavekontrollen kommer der en box: kontrollen er udført,
men den lukker jo, så man kan ikke vælge Sprog for ordbog
Det underlige er at det virker på et nyt tysk dokument som jeg lige har oprettet, efter at ha' indstalleret de tre tyske filer, før virkede det ikke.
Men på gamle tyske dokumenter virker stavekontrollen ikke (?)
Jeg kan kun komme til
her ...
Når jeg kører stavekontrollen kommer der en box: kontrollen er udført,
men den lukker jo, så man kan ikke vælge Sprog for ordbog

Det underlige er at det virker på et nyt tysk dokument som jeg lige har oprettet, efter at ha' indstalleret de tre tyske filer, før virkede det ikke.
Men på gamle tyske dokumenter virker stavekontrollen ikke (?)
Når du har klikket på "Skrivehjælp", bør der være tre paneler i højre side af vinduet. Det nederste hedder "Indstillinger", og her er et afkrydsningsfelt med navnet "Kontroller alle sprog".Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Skrivehjælp -> Indstillinger -> Kontroller alle sprog.
Jeg kan kun komme til
her ...
Vh
Ejnar
Ejnar