Jeg ønsker at ændre skrifttype i et dokument, i mit tilfælde fra Times New Roman til Palatino Linotype. Jeg markerer teksten. ændrer skrifttype trykker ENTER og så ændres brødteksten, men ikke skrifttype af fodnoterne, og dem har jeg rigtig mange af. Kan jeg i et hug ligeledes ændre fodnoternes skrifttype og skriftstørrelse?
Mvh
Gunnar
Ændring af skrifttype i fodnoterne
Ændring af skrifttype i fodnoterne
Tak til Ejnar,men her kan man kun ændre en fodnote ad gangen.
Men dit svar fik mig til at lede videre. man går ind i
Funktioner ->OpenOfficeWriter->Grundlæggende skrifttyper(Vestlig).
Her vælger man den skrifttype som er ønskelig, og alt ændres i et hug, hvad angår skrifttypen.
Men skriftstørrelsen kan ikke vælges, og det har jeg også brug for.
Men hvordan i et hug? Jeg har to dokumeneter et med 94 fodnoter og et med 167.
Mvh
Gunnar
Men dit svar fik mig til at lede videre. man går ind i
Funktioner ->OpenOfficeWriter->Grundlæggende skrifttyper(Vestlig).
Her vælger man den skrifttype som er ønskelig, og alt ændres i et hug, hvad angår skrifttypen.
Men skriftstørrelsen kan ikke vælges, og det har jeg også brug for.
Men hvordan i et hug? Jeg har to dokumeneter et med 94 fodnoter og et med 167.
Mvh
Gunnar
gunnar
Nu har jeg lavet et dokument på to sider med en fodnote på hver side. Når jeg placerer musemarkøren på noget fodnotetekst, kan jeg se, at den har typografien "Fodnote".
Jeg trykkede så F11 (Formater -> Typografier og formatering), valgte "Alle typografier" nederst i dette lille vindue og højreklikkede på typografinavnet "Fodnote". Her valgte jeg "Modificer typografi", og vinduet "Afsnitstypografi: Fodnote" kom frem. Her prøvede jeg at ændre tekststørrelsen (fanebladet Skrifttype) - og det slog igennem på begge mine fodnoter, så snart jeg trykkede OK.
Jeg trykkede så F11 (Formater -> Typografier og formatering), valgte "Alle typografier" nederst i dette lille vindue og højreklikkede på typografinavnet "Fodnote". Her valgte jeg "Modificer typografi", og vinduet "Afsnitstypografi: Fodnote" kom frem. Her prøvede jeg at ændre tekststørrelsen (fanebladet Skrifttype) - og det slog igennem på begge mine fodnoter, så snart jeg trykkede OK.
Vh
Ejnar
Ejnar