"Writer": Valg af siderækkefølge v. Udskrift

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
AllanA

"Writer": Valg af siderækkefølge v. Udskrift

Post by AllanA »

Håber det er det rette forum :?

Når jeg i udskrifts-vinduet vælger "udskriftsområde", "sider" vil jeg gerne kunne sætte udskrifts-rækkefølgen i et dokument til "4,1,2,3"
Det er et dejligt nemt lille trick, hvis man lige vil printe et 3-4-sidet dokument som én A5-folder på ét A4-ark :wink:

OO-Writer (ver. 2.2.1) nægter konsekvent at efterleve den valgte rækkefølge i. Har prøvet adsk. andre incl. Adobe og MSWord hvor det funker.
Uanset hvad jeg prøver, så kan jeg ikke få printet dokumentets sider i en valgt siderækkefølge der afviger fra den dokumentets sider er skrevet og gemt i.
Det betragter jeg som en fejl / mangel - Hvad siger de kloge her i forummet ?

Lidt upraktisk at skulle have en masse dokumenter liggende i 2 versioner, afhængigt af om det skal udskrives som folder eller fuldside A4 print :(

Hjælp

Mvh AllanA
lapont

Re: "Writer": Valg af siderækkefølge v. Udskrift

Post by lapont »

AllanA wrote:Håber det er det rette forum :?

Når jeg i udskrifts-vinduet vælger "udskriftsområde", "sider" vil jeg gerne kunne sætte udskrifts-rækkefølgen i et dokument til "4,1,2,3"
Det er et dejligt nemt lille trick, hvis man lige vil printe et 3-4-sidet dokument som én A5-folder på ét A4-ark :wink:
Har du prøvet med Filer>Udskriv>Indstillinger>Brochure ???
lubuntu 14.04 LibreOffice 4.1.6.2
AllanA

Post by AllanA »

Næh - ikke uden stadigvæk selv at sortere i siderne.
Det har jeg jo "altid" været vant til, både fra min gamle tekstbehandling, og ved PDF-udskrifter, og jeg kunne ikke rigtig se (læs: Forstå ! ), at forklaringen i "Hjælp" stemte med, eller løste, mit problem :oops:

Det virker perfekt :shock:
bare jeg holder fingrene væk fra al anden tilretning end lige at vende papirretningen i duplexprinteren - Totalt Super :D

Mange Tusind tak for hjælpen lapont !!

Mvh AllanA
Post Reply