Hvordan centreres dokumenter i vinduet?

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Peter Farsinsen

Hvordan centreres dokumenter i vinduet?

Post by Peter Farsinsen »

Hej...

Jeg har igennem et par måneder brugt OO sån' fra tid til anden, som et alternativ til MS Office.

Pt. sidder jeg og skriver projekt, men OO er ved at give mig hold i nakken! Kan jeg på nogen måde centrere dokumentet på den mørgegrå baggrund - det er en pine at det er venstrestillet. Jeg har en skærm der kører 1680*1050, hvilket betyder at et dokument i OO vist i 100% fylder lige godt og vel halvdelen af skærmen - men altså kun den venstre halvdel :(

Jeg har søgt i den engelske FAQ og her på siden, men altså uden held! Er der nogen der kan hjælpe inden jeg brækker nakken ?

mvh

Peter Farsinsen
JFM

Re:Hvordan centreres dokumenter i vinduet?

Post by JFM »

Har du prøvet:
vis -> zoom -> sidebredde ??
Peter Farsinsen

Jeps jeps det har jeg da ... det resultere i en visning på 187%!

Siden er jo godt nok centreret, men jeg bogstaverne er lige store nok.

Hvis det ikke fremgik tydeligt nok af mit første indlæg, ønsker jeg altså at centrere siden mens den vises i 100%.

mvh

Peter Farsinsen
Ejnar

Post by Ejnar »

Jeg plejer at vælge vis -> zoom -> optimal og så regulere bredden af vinduet til jeg får en størrelse af teksten, som passer mig.
Vh
Ejnar
Peter Farsinsen

Indtil videre er den eneste løsning der umiddelbart synes rimelig, at vælge 100% og så tilpasse vinduets størrelse, og centrere dette på siden!

Alle mine vinduer er dog pr. defintion maksimeret så løsningen er altså ik' heeelt fundet endnu ;)

...

Peter
Peter Farsinsen

Jeps jeg faldt lige over det, og et par andre lignende issues i går ... så forhåbentlig, og mon ikke...

Jeg håber i hver fald!

mvh

Peter Farsinsen
Post Reply