OOO tekstbehandling går ned
OOO tekstbehandling går ned
Jeg er ved at læse korrektur vha. Rediger => Ændringer på et digert værk og afbrydes konstant ved at programmet går ned, især når jeg vil gemme. Er der en løsning på dette problem?
Lisbet
Ja, jeg har gjort det adskillige gange, og også kørt scandisk (Windows XP) et par gange.
Nu har jeg installeret en lidt ældre version fra cd-rom fra et computerblad, og det virker heldigvis bedre, om end ikke 100 % godt.
Jeg spekulerer på om filerne er for store (hver for sig ca. 50 sider med billeder).
Venlig hilsen
Lisbet
Nu har jeg installeret en lidt ældre version fra cd-rom fra et computerblad, og det virker heldigvis bedre, om end ikke 100 % godt.
Jeg spekulerer på om filerne er for store (hver for sig ca. 50 sider med billeder).
Venlig hilsen
Lisbet
Lisbet
Hvad står der helt præcist af fejlmeddelelse, når OpenOffice går ned?
[quote="Lisbet"]Ja, jeg har gjort det adskillige gange, og også kørt scandisk (Windows XP) et par gange.
Venlig hilsen
Lisbet[/quote]
[quote="Lisbet"]Ja, jeg har gjort det adskillige gange, og også kørt scandisk (Windows XP) et par gange.
Venlig hilsen
Lisbet[/quote]
[quote="lalf"]Hvad står der helt præcist af Fejlmeddelelse, når OpenOffice går ned?
Når OpenOffice åbnes efter nedbrud og Dokumentgendannelse er overstået, kommer der ikke (som lovet) et Fejlrapporteringsværktøj.
I Microsofts Fejlrapport står der: "Du valgte at afslutte programmet soffice.bin, der ikke svarer.
Selv om problemet er formindsket efter installering af en lidt ældre OO-version fra CD, eksisterer det stadig og er meget generende. Masser af dokumenter kan læses uden problemer, men der er et par stykker indimellem (altid de samme), der kun når til en bestemt side, før det går ned. Og jeg har konstateret, at det både gælder større og mindre filer.
Når OpenOffice åbnes efter nedbrud og Dokumentgendannelse er overstået, kommer der ikke (som lovet) et Fejlrapporteringsværktøj.
I Microsofts Fejlrapport står der: "Du valgte at afslutte programmet soffice.bin, der ikke svarer.
Selv om problemet er formindsket efter installering af en lidt ældre OO-version fra CD, eksisterer det stadig og er meget generende. Masser af dokumenter kan læses uden problemer, men der er et par stykker indimellem (altid de samme), der kun når til en bestemt side, før det går ned. Og jeg har konstateret, at det både gælder større og mindre filer.
Lisbet
Det er ikke sandsynligt, at problemet skyldes rod i installationen - det er snarere en programfejl i OOo.
Du bør bruge den nyeste stabile version af OOo (version 2.2).
Hvad er filtypen for dokumentet (f. eks. odt eller doc)?
Har dokumentet været behandlet i et andet tekstbehandlingsprogram (f. eks. MS Word)?
Har dokumentet været behandlet i et andet tekstbehandlingsprogram (f. eks. MS Word)?
Jeg startede netop med den nyeste OO, som jeg downloadede, fordi jeg skulle læse korrektur på en bog, som var skrevet heri. Da det så gav problemer, afinstallerede jeg den og installerede version 2.1, som virkede lidt bedre.finngl wrote:Det er ikke sandsynligt, at problemet skyldes rod i installationen - det er snarere en programfejl i OOo.
Filtypen er odt.
Det er ikke usandsynligt at dokumentet har været igennem MS Word. Så her har vi måske kilden til problemet.
Lisbet