Orddeling virker kun, når jeg trykker på "Funktioner/Sprog/Orddeling". Dvs. at jeg ikke kan få OpenOffice til løbende at dele ord. Jeg har sat "hak" i "Funktioner/Indstillinger/Sprogindstillinger/Skrivehjælp/Del ord uden forespørgsel", men det hjælper ikke. Jeg har har version 2.2.1 og har hentet dansk ordbog på nettet via guiden i OpenOffice.
Er det nogen, der har samme problem som mig? Er der nogen, som har en løsning?
Orddeling virker ikke helt?
Re: Orddeling virker ikke helt?
Jeg har den samme funktionalitet som du beskriver, og vil give dig ret i at det ikke er den mest smidige implementering!Kimmowitch wrote:Orddeling virker kun, når jeg trykker på "Funktioner/Sprog/Orddeling". Dvs. at jeg ikke kan få OpenOffice til løbende at dele ord. Jeg har sat "hak" i "Funktioner/Indstillinger/Sprogindstillinger/Skrivehjælp/Del ord uden forespørgsel", men det hjælper ikke. Jeg har har version 2.2.1 og har hentet dansk ordbog på nettet via guiden i OpenOffice.
Er det nogen, der har samme problem som mig? Er der nogen, som har en løsning?
"Funktioner/Indstillinger/Sprogindstillinger/Skrivehjælp/Del ord uden forespørgsel" bevirker at når du trykker på "Orddeling" i menuen, så deler den alle ord nær et linjeskift automatisk.
Jeg har prøvet at køre en støre tekst igennem med "Orddeling", hvor "uden forespørgsel" var slået fra. Her observerede jeg at der var flere steder hvor jeg vil dele ordet et andet sted og nogle eksempler på at jeg ikke ville dele ordet, hvilket overbeviste mig lidt om at der lidt mening med galskaben.
Så ”Orddeling” skal betragtes som en efterbehandlings funktion.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg