Jeg laver jævnligt nogle forholdsvist lange huskelister, som fra gang til gang i et vist omfang indeholder de samme elementer - Men hvor der også hver gang er forskelligheder. Fremfor fra gang til gang at skulle kigge alle disse igennem for at se, hvilke elementer jeg nu skal huske at komme på netop denne liste, kunne det være smart at lave en form for database, hvori de enkelte elementer er, og hvorfra dem, der skal bruges på den givne liste, kan hentes - Dvs. én samlet liste.
Hvordan kunne man gøre dette på en smart måde?
På forhånd tak.
Database til huskelister?
Moderator: Lodahl
For at give et eksempel:
Der er et antal grupper - F.eks. tøj, praktiske ting, andet.
Under tøj er der en masse forskellige, f.eks. badetøj, vinterjakke, bukser, jakke mm. - Når jeg så skal vælge forud for sommerferien skal jeg f.eks. bruge badetøj, shorts, t-shirts osv., men ikke vinterjakke, hue, handsker - Så de 'rigtige' ting skal kunne udvælges fra basen.
Nogen bud paa en mulig loesning?
Der er et antal grupper - F.eks. tøj, praktiske ting, andet.
Under tøj er der en masse forskellige, f.eks. badetøj, vinterjakke, bukser, jakke mm. - Når jeg så skal vælge forud for sommerferien skal jeg f.eks. bruge badetøj, shorts, t-shirts osv., men ikke vinterjakke, hue, handsker - Så de 'rigtige' ting skal kunne udvælges fra basen.
Nogen bud paa en mulig loesning?