OOO tekstbehandling går ned

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Lisbet

OOO tekstbehandling går ned

Post by Lisbet »

Jeg er ved at læse korrektur vha. Rediger => Ændringer på et digert værk og afbrydes konstant ved at programmet går ned, især når jeg vil gemme. Er der en løsning på dette problem?
Lisbet
Sherlock

Post by Sherlock »

har du forsøgt at geninstallere programmet....måske endda først afinstallere det og så lave en genindstallation. Det kan tænkes at der er rod i nogle systemfiler - vil jeg tro.
_______

mvh
Sherlock
Lisbet

Post by Lisbet »

Ja, jeg har gjort det adskillige gange, og også kørt scandisk (Windows XP) et par gange.
Nu har jeg installeret en lidt ældre version fra cd-rom fra et computerblad, og det virker heldigvis bedre, om end ikke 100 % godt.
Jeg spekulerer på om filerne er for store (hver for sig ca. 50 sider med billeder).

Venlig hilsen
Lisbet
Lisbet
lalf

Post by lalf »

Hvad står der helt præcist af fejlmeddelelse, når OpenOffice går ned?

[quote="Lisbet"]Ja, jeg har gjort det adskillige gange, og også kørt scandisk (Windows XP) et par gange.
Nu har jeg installeret en lidt ældre version fra cd-rom fra et computerblad, og det virker heldigvis bedre, om end ikke 100 % godt.
Jeg spekulerer på om filerne er for store (hver for sig ca. 50 sider med billeder).

Venlig hilsen
Lisbet[/quote]
Lisbet

Post by Lisbet »

[quote="lalf"]Hvad står der helt præcist af Fejlmeddelelse, når OpenOffice går ned?

Når OpenOffice åbnes efter nedbrud og Dokumentgendannelse er overstået, kommer der ikke (som lovet) et Fejlrapporteringsværktøj.

I Microsofts Fejlrapport står der: "Du valgte at afslutte programmet soffice.bin, der ikke svarer.

Selv om problemet er formindsket efter installering af en lidt ældre OO-version fra CD, eksisterer det stadig og er meget generende. Masser af dokumenter kan læses uden problemer, men der er et par stykker indimellem (altid de samme), der kun når til en bestemt side, før det går ned. Og jeg har konstateret, at det både gælder større og mindre filer.
Lisbet
finngl

Post by finngl »

Det er ikke sandsynligt, at problemet skyldes rod i installationen - det er snarere en programfejl i OOo.

Du bør bruge den nyeste stabile version af OOo (version 2.2).

Hvad er filtypen for dokumentet (f. eks. odt eller doc)?

Har dokumentet været behandlet i et andet tekstbehandlingsprogram (f. eks. MS Word)?
Lisbet

Post by Lisbet »

finngl wrote:Det er ikke sandsynligt, at problemet skyldes rod i installationen - det er snarere en programfejl i OOo.

Du bør bruge den nyeste stabile version af OOo (version 2.2).

Hvad er filtypen for dokumentet (f. eks. odt eller doc)?

Har dokumentet været behandlet i et andet tekstbehandlingsprogram (f. eks. MS Word)?
Jeg startede netop med den nyeste OO, som jeg downloadede, fordi jeg skulle læse korrektur på en bog, som var skrevet heri. Da det så gav problemer, afinstallerede jeg den og installerede version 2.1, som virkede lidt bedre.
Filtypen er odt.
Det er ikke usandsynligt at dokumentet har været igennem MS Word. Så her har vi måske kilden til problemet.
Lisbet
finngl

Post by finngl »

Måske. Det er desværre svært at indkredse problemet nærmere uden at have adgang til dokumentet.
Lisbet

Post by Lisbet »

finngl wrote:Måske. Det er desværre svært at indkredse problemet nærmere uden at have adgang til dokumentet.
Jeg vil da gerne sende dokumentet til dig, hvis det gør det muligt for dig at indkredse problemet.
Lisbet
finngl

Post by finngl »

Jeg kigger gerne på det, hvis du sender det til finn (at) gruwier.dk
Post Reply