macbook, Mac OS X 10.4.9: open office standard åbner?
Moderator: Lodahl
macbook, Mac OS X 10.4.9: open office standard åbner?
Hej! Er der nogen der ved, hvordan jeg vælger openoffice som standard, når jeg åbner dokumenter gemt som .doc? Jeg bliver ved med at skulle sige "åbn i" openoffice hver gang, jeg åbner et dokument (og jeg gemmer dem som .doc for at undgå problemer). Hvis jeg prøver at afinstallere microsoft office test 2004, vil den stadig ikke vælge openoffice som standard men siger fejl..
Mimosa

Hej! Og tak for hjælpen, vildt med så hurtigt et svar:)
Det var dog ikke løsningen, da dette kun bevirker, at samme dokument altid åbnes i det program, jeg så vælger. Men til andre interesserede kan jeg fortælle, at jeg faktisk fandt løsningen:
Man skal markere et dokument i Finder. Gå op i Arkiv og Vis Info. Her skal man så nederst i infoboksen klikke på pilen ud for Åbn i, ændre programmet og klikke Ret Alle. Så virker det!
Det var dog ikke løsningen, da dette kun bevirker, at samme dokument altid åbnes i det program, jeg så vælger. Men til andre interesserede kan jeg fortælle, at jeg faktisk fandt løsningen:
Man skal markere et dokument i Finder. Gå op i Arkiv og Vis Info. Her skal man så nederst i infoboksen klikke på pilen ud for Åbn i, ændre programmet og klikke Ret Alle. Så virker det!