OOo_2.1.0_061202_Win32Intel_langpack_da.exe 11-Dec-2006 16M
Så den hentede jeg... men som jeg ser nu, var det nok unødvendigt. Jeg installerede OpenOffice.org og sprogpakken men kunne ikke få stavekontrol til at fungere. Kun efter jeg læste igennem flere måneders diskussion om stavekontrol på denne forum fandt jeg http://doc.oooforum.dk/Ordbog-Sprog.pdf og kapitellen ”Ordbøger i OpenOffice.org”*

Jeg forstår ikke helt hvorfor når man henter Dansk OpenOffice.org 2.1 så kommer den med stavekontrol til Estisk, Flamsk, Italiensk, Swahili(Kenya og Tanzania), Thai, Tysk (Østrig, Schweiz, Tyskland), og Ungarsk. Men ikke Dansk. Efter man har brugt Guiden til at hente den Danske sprogpakke så skal man gå igennem Funktioner --> Indstillinger --> Skrivehjælp --> Tilgængelige Sprogmoduler --> Rediger --> og der lukke for alle de andre sprog hvert for sig før man kan oprette brugbar stavekontrol på Dansk.
Jeg kommer med dette indlæg med håbet at det vil hjælpe andre der ikke har meget erfaring med OpenOffice.org Write. Jeg bruger mest OpenOffice.org Math, men er meget glad for at jeg nu har et gratis Word Processor med Dansk stavekontrol!

============
*Grunden til at jeg ikke først læste ”The Manual” er at jeg læste readme filerne der kom med den første ordbog jeg hentede som også forklarer hvordan man bruger Funktioner --> Indstillinger... men bare ikke med den rigtige ordbog.