Hvordan kan jeg i en celle skrive for eksempel Januar (og ja, jeg mener med stort forbogstav) når Calc som udgangspunkt indeholder en sorteringsliste: januar, februar, marts o.s.v.? Selvom jeg forsøger at lave en ny sorteringsliste: Januar, Februar o.s.v. (altså med stort forbogstav), så bliver for eksempel "Januar" indtastet i en celle stadigvæk ændret til "januar". Tilsvarende problem med "mandag" og andre ord der indgår i sorteringslister.
HK
Sorteringslister
Moderator: Lodahl
Sorteringslister
Hej
I stedet for at lave en ny sorteringsliste med store bogstaver i starten skal du ændre den eksisterende til hvad du ønsker. Det gør du ved at placere markøren i elementer og i dit tilfælde lave et stort bogstav i starten af hver måned. Når du er færdig klikker du på modificer.
Som et alternativ til at arbejde med sorteringslister kan du slå autoindtastning fra i:
Funktioner - celleindhold - autoindtastning
Så står teksten som du skriver den.
Mvh
Per
I stedet for at lave en ny sorteringsliste med store bogstaver i starten skal du ændre den eksisterende til hvad du ønsker. Det gør du ved at placere markøren i elementer og i dit tilfælde lave et stort bogstav i starten af hver måned. Når du er færdig klikker du på modificer.
Som et alternativ til at arbejde med sorteringslister kan du slå autoindtastning fra i:
Funktioner - celleindhold - autoindtastning
Så står teksten som du skriver den.
Mvh
Per