Jeg ved ikke om det er et Windows problem, eller et Open Office problem, men jeg prøver her først.
Når jeg skal gemme en fil i Open Office, bliver der ikke angivet hvilken program filen skal åbnes i, med det resultat at jeg hver gang bliver spurgt, hvilke program jeg vil åbne filen i. Jeg har prøvet at geninstallere Open Office.
Mvh Torben Slente
Højre-klik på fil-ikonet
Vælg "Åbn med..." -> Vælg program
Vælg program (f.eks. Writer eller swriter.exe)
Sæt krydt i feltet under listen "Brug altid det valgte program til den valgte type fil"
Tryk OK
"Åbn med" findes ikke i højreklikmenuen, og i dialogboksen vælg program er Brug altid det valgte program til den valgte type fil" uklar, og kan ikke afkrydses.
Jeg har lige prøvet ovenstående og jeg mener alt ser ok ud , men intet hjalp.
Jeg har lige opdaget at punktet "Gem" i værktøjslinien øverst i Open Office heller ikke virker.
Hej Lars G
Det kom igår mens jeg skannede nogle dokumenter, som jeg gemte i pdf format. De første 6 dokumenter blev gemt i pdf, men de sidste 21 skal jeg vælge program når jeg åbner dem.
Jeg har efterfølgende prøvet at gemme i forskellige formater, men resultatet er det samme.
Under gem som... er der et punkt der hedder 'automatisk filendelse'. Hvis der ikke er flueben i dette punkt genkender windows ikke filen som nogen bestemt type og det giver problemer som passer på din beskrivelse. Kan det være problemet?
øglesan wrote:Under gem som... er der et punkt der hedder 'automatisk filendelse'. Hvis der ikke er flueben i dette punkt genkender windows ikke filen som nogen bestemt type og det giver problemer som passer på din beskrivelse. Kan det være problemet?
Hej øglesan
Du er dagens mand. Det var lige fluebenet der manglede, men det er sådan noget som vi småamatører ikke lige lægger mærke til (eller ved noget om). Men nu virker det, og du skal have mange mange tak.