Brevflet guide vil ikke sende mail

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
niels

Brevflet guide vil ikke sende mail

Post by niels »

Jeg har et dokument, som jeg gerne vil sende som mail til en række modtagere. Jeg har modtagerne liggende i et Calc-dokument.

Brevfletningsguiden her jeg efterhånden fået styr på, men når jeg i sidste skridt (af guiden) skal sende mailen, får jeg følgende fejlmeddelelse:
<class>: {u'bruger@domain.dk': (550, '<bruger> No such user here')}, traceback follows
File "/usr/lib/openoffice/program/mailmerge.py", line 183, in sendMailMessage
self.server.sendmail(sender, recipients, msg.as_string())
File "smtplib.py", line 695, in sendmail
Efterfølgende ser det ud som om guiden forsøger at sende mails til de øvrige modtagere, men der sker ikke noget.

Er der nogen der ved hvad problemet kan være?

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at har indtastet de korrekte oplysninger under Funktioner -> Indstillinger -> OpenOffice.org Writer -> Brevfletning e-mail. Når jeg vælger at teste indstillingerne, får jeg at vide, at både forbindelse og udgående postserver er ok.
kh

Afsendelse af mail fra Writer fungerer ikke

Post by kh »

Jeg har forsøgt at sende et dokument direkte med mail-knappen (OO 2.3.1), men får blot følgende fejlbesked:

"OpenOffice var ikke i stand til at finde en brugbar e-mail konfiguration.
Gem venligst dette dokument lokalt i stedet og vedhæft det fra dit e-mail program".

Jeg anvender Thunderbird.
Jørgen Rasmussen

RE: Afsendelse af mail fra Writer fungerer ikke

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej kh
Jeg anvender selv OOo 2.3.1 og Thunderbird 2.0.0.9 og Windows XP. Jeg har ikke det problem du omtaler.
Dit problem kan måske skyldes ikke din opsætning af OOo men, at du ikke har sat Thunderbird som standardprogram til afsendelse af e-mail.
Det kan gøres fra Startmenuen i Windows. Vælg "Programadgang og -standarder". Under punktet "Brugerdefineret" vælger du "Mozilla Thunderbird" som standard e-mail program.

Jeg håber det kan løse dit problem.

JR
Hilsen JR
kh

Post by kh »

Det var præcis det, der var galt. Mange tak for hurtigt svar.

vh kh

Udskriv adresseetiketter med forskellige adresser, hvordan?

Post by »

Fra en adresseliste modtaget pr. e-mail og skrevet i Excel ønsker jeg at udskrive forskellige etiketter.

I Open Office har jeg fulgt hjælpefunktionen "Udskriv adresseetiketter" med punkterne 1-13.
Ved pkt. 8 opstår min usikkerhed. - Det er lykkedes at udskrive et ark, men alle etiketter bliver som etiketten for oven til venstre på arket.

Hvorfor ? - Kan og vil nogen hjælpe mig?

Mvh
Finn
Jens S

Post by Jens S »

Prøv igen med Filer - Ny - Etiketter. Når etiketdialogboksen viser sig går du til den sidste tab (indstillinger) og fjerner afkrydsningen i boksen Synkroniser Indhold. Du kan nu åbne et nyt dokument (dine indstillinger fra tidligere forsøg skulle gerne være gemt)

Når du herefter vælger udskriv, skal du svare ja til at udskrive formularbrev. Nu kan du vælge at udskrive til fil for at se resultatet.

mvh
JEns
Post Reply