Har netop hentet nyeste OOo 2.2.
Inden installation fjernede jeg hele version 2.1, for en sikkerheds skyld.
Har atter hentet dansk ordbog (>Filer >Guider >Hent ordbøger)
Den danske ordbog er nu godt nok installeret. Men samtidig findes nu også ordbøgerne for disse sprog, selv om jeg ikke har bedt om dem:
Engelsk (USA og Storbritannien), Estisk, Flamsk, Italien, Swahili (!!), Tysk (Schweiz, Tyskland, Østrig), Ungarsk.
Skal det være sådan ??
Ordbogen ... igen
Re: Ordbogen ... igen
Det korte svar: ja!Kurt L wrote:Den danske ordbog er nu godt nok installeret. Men samtidig findes nu også ordbøgerne for disse sprog, selv om jeg ikke har bedt om dem:
Engelsk (USA og Storbritannien), Estisk, Flamsk, Italien, Swahili (!!), Tysk (Schweiz, Tyskland, Østrig), Ungarsk.
Skal det være sådan ??
Den lidt mere forklarende:
OpenOffice.org er udgivet under LGPL, hvilket ovenstående ordbøger også er.
Den danske ordbog fra da.spelling.org er udgivet under GPL, hvilket gør at dem ikke umiddelbar må distribueres, som et indlejret modul. Dog må den godt bruges som ordbog, hvis den installeres særskilt.
Dette licens problem er vi nogle stykker der er ved at gøre noget ved på www.stavekontrolden.dk. Målete er at danskstavekontrol er præinstalleret.
Swahili! Her skal svart findes i at ham der kompilere den danske udgave af OpenOffice.org også kompilere for en del andre lande, både i Europa og Afrika.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg