Dav, jeg er ny her på forumet, men har været bruger af openoffice siden version 1.0.1. Jeg har et lille problem med openoffice under linux. Jeg har lavet nogle dokumenter i openoffice writer på Windows XP og dem vil jeg gerne arbejde videre med under linux (Kubuntu 6.10). Mit umiddelbare problem er at når jeg åbner dokumenterne under linux at formatering stemmer ikke dvs. ting står ikke de samme steder som på XP. Af en eller anden grund siderne under 2 linier kortere end under XP. Er der en mulig hed for at indstille/rette det så dokumenterne er ens?
hilsen
André
Openoffice fra windows til linux
Moderator: Lodahl
Re: Openoffice fra windows til linux
Formatering er ikke helt ens på de 2 platforme, så det bliver svært at nå 100% enshed.
Der hvor det største problem ofte ligger er at skrifttyperne typisk ikke er de samme, ved at der er brugt en kommerciel font under Windows og en fond der liner den under Linux.
Så et sted at starte kunne være at hente en gratis font fra internette og installere den under både Windows og Linux.
Der hvor det største problem ofte ligger er at skrifttyperne typisk ikke er de samme, ved at der er brugt en kommerciel font under Windows og en fond der liner den under Linux.
Så et sted at starte kunne være at hente en gratis font fra internette og installere den under både Windows og Linux.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
-
Jeg har ofte været nødt til at arbejde med en Windows-maskine, og jeg har fået rimelige resultater med DejaVu.
Linuxbruger nr. 353252 på Linux Counter.