Gem en del af et regneark som HTML

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
MHT

Gem en del af et regneark som HTML

Post by MHT »

Jeg har ofte brug for en facilitet, som MS Office har, nemlig, at
jeg kan gemme et område af et regneark som web-site. Og den kan jeg ikke lige få OO-regnearket til at gøre. Det er jo ikke utænkeligt at det kan lade sig gøre. Jeg kan bare ikke umiddelbart finde ud af det.

Kan nogen hjælpe mig? :? Martin Tygstrup
PCAdk

Re:Gem en del af et regneark som HTML

Post by PCAdk »

Måske er det lidt primitivt.

Men kan du ikke klippe det til et nyt regneark og så gemme via : gem som , og der vælge HTMLformat ?
MHT

Post by MHT »

PCAdk wrote:Måske er det lidt primitivt.

Men kan du ikke klippe det til et nyt regneark og så gemme via : gem som , og der vælge HTMLformat ?
- Det er prøvet men det har den ulempe, at så får jeg lov til at gemme et helt regneark. Det meste af det er tomt. Men det fylder desværre meget på serveren. Og så tager det meget lang tid at få lov til at kikke på det. :shock:
- MS' løsning er bedre - (endnu) - desværre.
PCAdk

Post by PCAdk »

Hvad med at markere det du vil gemme og derefter åbne et HTML dokument og der efeter copy/paste over til HTML dokumenter og derefter gemme det ?. Såvidt jeg kan se kommer der ikke noget unødvendigt med over så.
Claus Sørensen

Re: Gem en del af et regneark som HTML

Post by Claus Sørensen »

MHT wrote:Jeg har ofte brug for en facilitet, som MS Office har, nemlig, at
jeg kan gemme et område af et regneark som web-site. Og den kan jeg ikke lige få OO-regnearket til at gøre. Det er jo ikke utænkeligt at det kan lade sig gøre. Jeg kan bare ikke umiddelbart finde ud af det.

Kan nogen hjælpe mig? :? Martin Tygstrup
Der arbejdes på, at det kommer i fremtidige versioner, men er dog ikke sat til 2.0, så det bliver nok først om et par år (medmindre du kender nogen, som kan og vil udvikle denne forbedring).

Se Issue 14005
gnowak

Online regneark

Post by gnowak »

Hej. Jeg ved at det er en uendeligt gammelt emne, men faldt over det i forbindelse med udviklingen af MoneyNet.dk, hvor man kan lægge sit regneark på nettet.
Post Reply