Hej,
Jeg vil gerne omregne tal fra EURO til DKK på en let måde, men kan ikke finde dansk valuta i Euro-konverteren..?! Er det mon undervejs, og hvad kan jeg gøre indtil videre?
MVH
Elsia
Omregning fra Euro til DKK
Moderator: Lodahl
Re: Omregning fra Euro til DKK
Mon, 17 Jan 2005 11:40:45 +0000 (UTC), EK
<elsia@kjeldsen-dot-org.no-spam.invalid> skrev:
--
Med venlig hilsen
/Zmit/
RLU # 314205
<elsia@kjeldsen-dot-org.no-spam.invalid> skrev:
Hej,
Jeg vil gerne omregne tal fra EURO til DKK på en let måde, men kan
ikke finde dansk valuta i Euro-konverteren..?! Er det mon undervejs,
og hvad kan jeg gøre indtil videre?
http://www.xe.com/ucc/
--
Med venlig hilsen
/Zmit/
RLU # 314205
Euro til dkk
Angiv kursen i en celle. Alle beløb du vil have i danske kroner ganges nu med kursen. Du er nok nødt til at bruge en ekstra kolonne til de danske beløb. Husk at bruge $ foran række- og kolonne kilden (celle med kursen).
Re: Euro til dkk
Hmm, ja, jeg tænkte nok at jeg må gøre det på den måde, og er allerede så småt igang. Kan det virkelige passe, at der ikke findes en indlejret funktion til omregning af EURO til DKK, når nu der er noget til de "gamle" valutaer, der allerede er overgået til EURO (Dmark, Ffrank osv)? Ikke at jeg kan finde ud af at bruge den, men den er der dog....pertorp wrote:Angiv kursen i en celle. Alle beløb du vil have i danske kroner ganges nu med kursen. Du er nok nødt til at bruge en ekstra kolonne til de danske beløb. Husk at bruge $ foran række- og kolonne kilden (celle med kursen).
MVH
Elsia
Euro <-> DKK
Det skyldes vel, at der findes en endeligt defineret omregningskurs for de gamle valutaer, mens det samme i hvert fald formelt ikke gælder mellem DKK og Euro.
Vh
Ejnar
Ejnar
Euro til dkk
Jeg synes ikke du skal være småirriteret over at du må løse problemet på denne måde. Du kan jo til enhver tid ændre kursen og få beregnet de nye beløb i løbet af nul komma fem. Desuden har du beløbet i både euro og dkk i samme regneark. Hvis du kunne bruge eurokonverteren ville du få to forskellige regneark - tror jeg nok.
Per
Per
Re: Omregning fra Euro til DKK
brug google!!!!
I google er der indbygget en konverter.
i søge felt skriv f.eks 100 dkk in usd
I google er der indbygget en konverter.
i søge felt skriv f.eks 100 dkk in usd
Hejsa.
Der kan jo ikke være en fast kurs i Calc, idet kursen bevæger sig. Hvis Calc skulle regne om fra Euro til Dkk eller omvendt, skulle den jo spørge om den aktuelle kurs, og hvor skulle den få fat i den fra???
Løsningen er at du indsætter kursen i en navngiven celle, der jo passende kunne kaldes "KursEuro", f.eks. i celle c3. Det er smartere at anvende navngivning af celler, end at bruge $...
Så kan du altid skrive beløbet der skal omregnes i kolonne E.
Formlen i kolonne F, kunne så hedde: "KursEuro*E10". Hvorved tallet i E10 (Dkk) vil blive ganget med den aktuelle omregningskurs for Euro (som står i E3).
mvh kurt.
Der kan jo ikke være en fast kurs i Calc, idet kursen bevæger sig. Hvis Calc skulle regne om fra Euro til Dkk eller omvendt, skulle den jo spørge om den aktuelle kurs, og hvor skulle den få fat i den fra???
Løsningen er at du indsætter kursen i en navngiven celle, der jo passende kunne kaldes "KursEuro", f.eks. i celle c3. Det er smartere at anvende navngivning af celler, end at bruge $...
Så kan du altid skrive beløbet der skal omregnes i kolonne E.
Formlen i kolonne F, kunne så hedde: "KursEuro*E10". Hvorved tallet i E10 (Dkk) vil blive ganget med den aktuelle omregningskurs for Euro (som står i E3).
mvh kurt.
Kurt Tønder