OOo 2.0 (680m30)

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Tom

OOo 2.0 (680m30)

Post by Tom »

Er der nogen der ved, om der er synlige ændringer at se, så de n er værd at forsøge at installere på prøve-basis?
Claus Sørensen

Re: OOo 2.0 (680m30)

Post by Claus Sørensen »

Tom wrote:Er der nogen der ved, om der er synlige ændringer at se, så de n er værd at forsøge at installere på prøve-basis?
Der er en hel del ændringer, da der er tale om den næste store version. Men forvent dog ikke at alt fungere i den.

Følg med i udviklingen på siden OpenOffice.org 2.0 timetable.

680mXX findes dog kun på engelsk indtil der begynder at komme frigivelseskandidater som 2.0.0rc1 (release candidates = rc).
Tom

Post by Tom »

Hej

Der er en hel del ændringer, da der er tale om den næste store version. Men forvent dog ikke at alt fungere i den.

Jeg har svært ved at se de ændringer, måske er der sket rettelser, men nyskabelser har jeg endnu ikke fået øje på.
Tom

Re:OOo 2.0 (680m30)

Post by Tom »

Jeg skal beklage, at jeg ikke kan finde ud af at bruge citér-funktionen korrekt, så den ene linie tilhører altså fortsat Claus i mit forrige indlæg.

MVH

Tom
Claus Sørensen

Post by Claus Sørensen »

Tom wrote:Jeg har svært ved at se de ændringer, måske er der sket rettelser, men nyskabelser har jeg endnu ikke fået øje på.
Det kræver nok også et trænet øje at kigge på tidstabellen.

Et bedre overblik kan man få ved at kigge på "Q" Product Concept. Hvis man nøjes med at kigge i afsnittet "Executive Summary" får man følgende hovedpunkter:
  • Mindske omkostninger ved samarbejde med Microsoft Office.
  • Mindske omkostninger til migreringsuddannelse.
  • Bedre ydelse.
  • Generelle forbedringer af brugervenligheden.
  • Forbedrede muligheder for programmering af egne løsninger.
  • Forbedret integration med brugergrænseflader/skrivebordssystemer.
Så umiddelbart er der ikke tale om revolutionerende nyheder. Men opensource-produkter er nok også mere evolutionelle end revolutionelle.

Til ovenstående liste kan følgende tilføjes:
  • Understøttelse af flere standarder.
  • Understøttelse af flere filformater (både import og eksport).
  • Understøttelse af flere sprog.
  • Understøttelse af flere platforme.
  • Dansk hjælp direkte i systemet (måske færdig før).
Så der er nok at se frem til.
Post Reply