højrejustering i celler

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
TulleJr

højrejustering i celler

Post by TulleJr »

Hvis man har mere tekst i en celle en der egentligt kan være (fx når den går ind i den næste celle) og man så højrejusterer den celle, så bliver den ikke højrejusteret men forbliver venstrejusteret - hvad gør man ved det?
Guest

Re:højrejustering i celler

Post by Guest »

Du gør cellen breddere!
JFM

Post by JFM »

Du har også den mulighed, at du kan flette cellerne

Formater -> Flet celler -> Definér :)
Claus Sørensen

Re: højrejustering i celler

Post by Claus Sørensen »

TulleJr wrote:Hvis man har mere tekst i en celle en der egentligt kan være (fx når den går ind i den næste celle) og man så højrejusterer den celle, så bliver den ikke højrejusteret men forbliver venstrejusteret - hvad gør man ved det?
De andre er kommet med forslag til, hvordan det løses med nuværende udgaver af OpenOffice.org. Selv benytter jeg metoden at flette celler.

Fra version 2.0 og frem bliver det muligt (har lige testet at det virker i udviklerudgaven 680m30). Version 2.0 kan forventes klar omkring årsskiftet 2004/2005.
TulleJr

Post by TulleJr »

sucks

well, så må jeg nøjes med excell indtil OOo bliver et reelt alternativ. Sådan som det er nu er det godt nok for bøvlet at bruge til mit formål - og at foreslå at gøre cellen bredere :x (slap) - hvorfor så ikke bare nøjes med en celle eller endnu bedre, bare lave det i paint :shock:

ej, troede sku at det var noget rimeligt basalt det her, men jeg tog vist fejl...
Post Reply