spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
-
gæst
spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
hej!
jeg er en gammel typografisk "bogstavsfanatiker", der synes at man ikke kan bruge programmet rigtigt, når man ikke kan lave disse ting, eller er det bare mig der ikke kan finde dem, de findes jo i word, og bør da være med i dette ellers udmærked program 
-
gæst
Re: spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
har fundet ud af dette, er bare overrasket over placeringen af dette, som ikke er lige til at findegæst wrote:hej!jeg er en gammel typografisk "bogstavsfanatiker", der synes at man ikke kan bruge programmet rigtigt, når man ikke kan lave disse ting, eller er det bare mig der ikke kan finde dem, de findes jo i word, og bør da være med i dette ellers udmærked program
-
Jesper Krogh
Re:spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
Så vil du sikkert glæde andre med at fortælle hvor du fandt den ønskede funktion henne.
Jesper
Jesper
JabberID: jesper@jabbernet.dk
-
typografen
Re: spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
gæst wrote:har fundet ud af dette, er bare overrasket over placeringen af dette, som ikke er lige til at findegæst wrote:hej!jeg er en gammel typografisk "bogstavsfanatiker", der synes at man ikke kan bruge programmet rigtigt, når man ikke kan lave disse ting, eller er det bare mig der ikke kan finde dem, de findes jo i word, og bør da være med i dette ellers udmærked program
-
Microsoft
Re:spatiering, condensering/expandering, tekstbokse mm.
Så godt gemt der er disse attibutter altså ikke.
Højreklik hvad som helst tekst og vælg "Tegn" eller find samme "Tegn" fra menuen formater.
I Word hedder samme punkt "Skrifttype", så det krævede ikke den store analyse at gætte sig frem til at der var en sammenhæng.
Du finder dog ikke teksteffekten "Marcherende røde myrer" i Writer, men det går nok!
Højreklik hvad som helst tekst og vælg "Tegn" eller find samme "Tegn" fra menuen formater.
I Word hedder samme punkt "Skrifttype", så det krævede ikke den store analyse at gætte sig frem til at der var en sammenhæng.
Du finder dog ikke teksteffekten "Marcherende røde myrer" i Writer, men det går nok!
-
Claus Sørensen
Kan også ændres under afsnitstypografi
Det er også muligt at tilpasse dette til de enkelte afsnitstypografier under fanebladet Placering.Microsoft wrote:Højreklik hvad som helst tekst og vælg "Tegn" eller find samme "Tegn" fra menuen formater.