Nogen der har en skabelon/template til A5 pjece

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
pepper

Post by pepper »

Hej

Er der nogen der har lavet/fundet en god skabelon til en pjece (A4 som foldes på midten - dvs. liggende sider, hvor første side er forside og bagside på pjecen, og side 2 er midtersiderne).

Den skal ikke bare være i spalter - da teksten ikke må fortsætte på næste side - når man f.eks. skriver tekst på "bagsiden" af pjecen skal det ikke fortsætte om på "forsiden". Der skal altså være en låst tekstboks eller lign, så det er begrænset, hvad man kan skrive på hver side.

Jeg har kun kunne finde skabeloner (word eller write) til "trifold" pjecer eller 2-fold, hvor det bare er lavet som spalter, hvor teksten rykker rundt, når man skriver.

Er jeg mon for krævende? :-)

Post by Torkil »

Prøv at søge på 'Brochure' her på forumet.

--- Jeg er ved at lave en bedre vejledning, så vend tilbage senere hvis nedenstående ikke duer. Torkil

Jeg har bl.a. skrevet et svar d. 2 februar 2006 på samme spørgsmål
se http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=1310

Du kan også (hvis din printer understøtter det) bede printeren om at skrive 2 sider på een.
Ideen er at du skal oprette dokumentet med siderne i alm rækkefølge, og i udskrift menuen vælge 'sider' og så indtaste følgende rækkefølge:
4, 1 og derefter 2,3 til bagsiden
med 8 sider bliver det: 8,1,6,3 og så 2,7,4,5 (eller måske er det 4,5,2,7)

Disse løsninger er de bedste hvis der er meget sammenhængende tekst, men hvis brochuren ofte skal ændres lidt, ikke indeholder meget sammenhængende tekst og udskrives mange gange, er det langt det nemmeste at oprette siden på tværformat med spalter og så bruge hårde side skift i mellem de fire sider <ctrl> Du kan evt bruge draw, hvis der er meget opsætning som til f.eks. en indbydelse
Torkil Bladt, Slagelse
Post Reply