Indholdsfortegnelsen ændrer sig når jeg gemmer/lukker

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
pepper

Indholdsfortegnelsen ændrer sig når jeg gemmer/lukker

Post by pepper »

Hej
Problem nr. 1:
Jeg har et write dokument med aktiv indholdsfortegnelse. Jeg satte oprindeligt indholdsfortegnelsen til at medtage alle niveauer, men har nu skiftet til 3 niveauer, da den blev for lang, og den laver det fint om til 3 niveauer.

MEN når jeg gemmer og lukker dokumentet, og åbner det på ny, så er indholdsfortegnelsen med alle (fire) niveauer (den vender altså tilbage til den oprindelige indstilling). Jeg har også forsøgt helt at fjerne indholdsfortegnelsen og gemme, åbne op igen (og indholdsfortegnelsen er ganske rigtigt væk) og så lave en ny indholdsfortegnelse med 3 niveauer - MEN igen når jeg så gemmer og lukker, og åbner næste gang, så er indholdsfortegnelsen igen med alle nivuaer.

Er der nogen der kan komme på en løsning - dokumentet skal bruges som skabelon, så det kan ikke løses med lige at lave en pdf, mens indholdsfortegnelsen er korrekt.
(jeg vil nødig lave et helt nyt dokument, da det er langt og kodet med mange typografier)

Problem nr. 2:
Indholdsfortegnelsen sætter ikke på alle niveauer sidetallene helt ude til højre. overskrift 1 og 2 placerer fint tallene ude til højre, mens overskrift 3 kun laver et varierende antal prikker og så skriver sidetallet et tilfældigt sted på linjen. Alle niveauer har de samme indstillinger... hvad er gået galt?

Håber I kan hjælpe!

delvis løsning

Post by pepper »

Jeg åbnede dokumentet i en trial version af Microsoft Office Word og rettede indholdsfortegnelsen til, så sidetallene kom ud til højre.

Desuden rettede jeg den til kun at vise 3 niveauer.

Da jeg åbnede det efterfølgende i Open Office står sidetallene korrekt i højre side (bare lidt irriterende at jeg skulle over i word for at få det til at funke, og da det er en trial word, kan jeg ikke løse det, hvis problemet skulle opstå igen)

Mht niveuerne så evaluerer indholdsfortegnelsen efter en tur i word, kun niveau 1 og 2. Jeg sætter den så til 3 niveauer (hvilket funker) og gemmer: her oplyser dialogen så om, at ikke alle elementer/indstillinger kan gemmes i .doc format, om jeg vil gemme i odt. Hertil svarer jeg nej.

Jeg åbner nu dokumentet igen og indholdsfortegnelsen evaluerer alle niveauer....ARGH. Prøver i stedet at gemme i .odt format, og så virker det.
Problemet er altså at den ikke kan huske/håndtere niveauerne i .doc format. MEN da min skabelon SKAL kunne læses af folk med word, så skal den gemmes i .doc format, så jeg har altså ikke løst dette problem - så byd gerne ind, hvis I har nogle ideer til hvordan indholdsfortegnelsen kan bevare 3 niveauer i .doc format....