Udskrift udelukkende af aktuel side.

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
kt

Udskrift udelukkende af aktuel side.

Post by kt »

Hejsa og godt nytår til alle.

Findes der en måde at sætte Calc op til, KUN at udskrive aktuel side indenfor det pågældende ark, og ikke som default at udskrive alle sider. (Hvis der er flere sider på det aktuelle ark).

I Excel er det muligt at redigere udskriften direkte i "Vis udskrift", findes denne mulighed også i Calc.

Hvis ikke, er der så mulighed for at lave udskriftslinjerne tydeligere i selve arket, så det er lettere at redigere inden udskrift?

mvh kurt
Kurt Tønder
Lodahl

Post by Lodahl »

Hej,
Du kan definere udskriftsområdet med Formater > Udskriftsområder > Definer.

I regnearket kan du se hvad der udskrives.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Taurus54

Post by Taurus54 »

Lodahl wrote:Hej,
Du kan definere udskriftsområdet med Formater > Udskriftsområder > Definer.

I regnearket kan du se hvad der udskrives.
Jeg synes også at Calc er unødig besværlig - eller jeg har misforstået noget: Hvis jeg har en fil med f.eks. 4 ark kan det jo være forskelligt hvilket ark jeg ønsker udskrevet og så skal jeg ind og ændre indstillinger og kan ikke blot tryppe på Prnt. Excel er helt klart bedre på det punkt :?
mvh
Jørgen L. Sørensen
kt

Post by kt »

Hej Leif.

Tak for dit svar.

Jeg har leget lidt med den måde at udskrive på, men den virker lidt ufleksibel, så det ville være fedt med andre options.

Jeg har også været oooauthors.org, men det kan være svært at komme fra engelske udtryk over til de danske menuer, så jeg har ikke fundet noget jeg kan bruge endnu.

Disse småting skal dog ikke afholde mig fra at bruge OO, men jeg kom egetlig ind på emnet som følge af, at en bekendt var begyndt at bruge programmet i forbindelse med sit arbejde (sydfyns kommune), og vedkommen var noget irriteret over programmet. Så jeg lovede at undersøge sagen lidt, men har så desværre ikke fundet det hun efterspurgte.

mvh kurt
Kurt Tønder
Post Reply