Er der nogen der har erfaringer med at bruge Master Document ?
Jeg vil bruge det til at lave en manual hvor 4 brugere skal kunne skrive til, men hvordan styrer man det med sidelayout/ -style.
Jeg synes ikke der står særlig meget i Hjælp.
Erfaringer med Master Document ?
Hoveddokument
Ja, der var jo ikke nogen der vendte tilbage med nogle guldkorn, så jeg begyndte selv at grave lidt dybere i sagen.
Resultatet var ganske tilfredstillende og med en fremgangsmåde bestående af nogle simple trin, når man faktisk langt.
1. Planlægning er 80% af arbejdet !
2. Lav en skabelon der indeholder alle typografier og opsætninger.
3. ALLE tekster/dokumenter mm. SKAL baseres på denne skabelon. Copy - Paste eksisterende tekst ind i et nyt dokument.
4. Hoveddokumentet skal også baseres på den samme skabelon. File - Send - Create Master Doc.
5. Nu starter man så på hoveddokumentet med at lave forside, index mm. og at indsætte filer.
Voila - Og det virker !
Resultatet var ganske tilfredstillende og med en fremgangsmåde bestående af nogle simple trin, når man faktisk langt.
1. Planlægning er 80% af arbejdet !
2. Lav en skabelon der indeholder alle typografier og opsætninger.
3. ALLE tekster/dokumenter mm. SKAL baseres på denne skabelon. Copy - Paste eksisterende tekst ind i et nyt dokument.
4. Hoveddokumentet skal også baseres på den samme skabelon. File - Send - Create Master Doc.
5. Nu starter man så på hoveddokumentet med at lave forside, index mm. og at indsætte filer.
Voila - Og det virker !
Re: Hoveddokument
Rigtig godt at du deler din viden med os andre, når du selv har fundet ud af det.prebsrev wrote:Ja, der var jo ikke nogen der vendte tilbage med nogle guldkorn, så jeg begyndte selv at grave lidt dybere i sagen.
Nyt problem med hoveddokument
Som skrevet tidligere har jeg lavet et hoveddokument som er baseret på samme skabelon HELE vejen igennem (Alle underdokumenter).
Nu er mit problem bare at når jeg henter et bestemt underdokument ind smider den formateringen væk, i det her tilfælde et sidehoved og en side i 2 spalter.
Jeg har en mistanke om at den efterfølgende sideformatering er skurken, men er ikke sikker.
Ethvert forslag til løsning er velkomment ! (Bare det vedrører brug af hoveddokument - Det vil være alt for omfattende at lave det om nu !)
På forhånd tak !
Nu er mit problem bare at når jeg henter et bestemt underdokument ind smider den formateringen væk, i det her tilfælde et sidehoved og en side i 2 spalter.
Jeg har en mistanke om at den efterfølgende sideformatering er skurken, men er ikke sikker.
Ethvert forslag til løsning er velkomment ! (Bare det vedrører brug af hoveddokument - Det vil være alt for omfattende at lave det om nu !)
På forhånd tak !
Re:Erfaringer med Master Document ?
Yes - nu begynder det at ligne noget.
Organizer fanen er rimelig vigtig at få styr på !
Den foregående og efterfølgende afsnitsformatering har rimelig stor indflydelse på hvordan dokumeneter opfører sig når de hentes ind i Hoved dokumentet.
Next Style/Næste typografi har jeg nu sat til Standard og Linked with/"Kæd sammen med" har jeg sat til -None-.
Det giver et fornuftigt resultat.
Organizer fanen er rimelig vigtig at få styr på !
Den foregående og efterfølgende afsnitsformatering har rimelig stor indflydelse på hvordan dokumeneter opfører sig når de hentes ind i Hoved dokumentet.
Next Style/Næste typografi har jeg nu sat til Standard og Linked with/"Kæd sammen med" har jeg sat til -None-.
Det giver et fornuftigt resultat.