Skabelonpræsentation

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Normann Louis Olsen

Skabelonpræsentation

Post by Normann Louis Olsen »

Jeg har "haft held" til at definere skabeloner som virker, dvs. typografierne virker i hele dokumentet. Fx at jeg kan skrive videre i typografien Mintekst uden at den ændres til Brødtekst, hver gang jeg trykker Return.

Men jeg har også defineret/skrevet skabeloner, hvor typografien desværre ændres i takt med at jeg trykker Return. Resultatet kan fx blive typografien Brødtekst eller sågar Overskrift 1, når jeg trykker Return for at skrive næste afsnit.

Jeg udelukker ikke, at dysfunktionen skyldes min fejl da jeg skrev skabelonen, og den vil jeg gerne rette.

Det ville måske være muligt, hvis skabeloner kunne præsenteres her, i dette forum, så I kunne vurdere hvad der er galt.

Men hvordan viser jeg et eksempel på en skabelon her?
Med venlig hilsen
Louis
Kurt L

Post by Kurt L »

Når man opretter skabelon/ typografi, skal man beskrive, hvilken typografi der skal følge efter den, man opretter.

* Under Afsnitstypografi
* Fanen: Administration
* Navn: Navnet på den typografi man opretter/ vil anvende
* Næste typografi: Den typografi der skal bruges, når man skifter linje (return). Kan evt. vælges fra rullepanelet.

Hvis man fx opretter "Mintypografi", og det er den man vil bruge i hele dokumentets brødtekst, skal der i rubrikken >Næste typografi også stå "Mintypografi"

Ved eksempelvis standardtypografien Overskrift1, er Næste typografi defineret som Brødtekst.
Normann Louis Olsen

Kurt L wrote:Når man opretter skabelon/ typografi, skal man beskrive, hvilken typografi der skal følge efter den, man opretter.

......].
Ok, det forstår jeg godt, men det virker ikke altid efter min hensigt, selvom jeg synes jeg følger forskrifterne.

Jeg ville gerne præsentere dig og andre interesserede for et par skabeloner, altså lægge *.ott filer ind i dette forum.

Formålet skulle være at få din/jeres kommentarer og gerne forklaringer på de uregelmæssigheder, jeg oplever i nogle af mine skabeloner.

Kan det lade sig gøre at lægge en *.ott fil ud som en del af et indlæg?
Med venlig hilsen
Louis
Normann Louis Olsen

Mine skabeloner virker meget bedre :) nu igen, efter jeg har fjernet markeringen under Formater>Autoformat>Under skrivning.

Men alligevel: Kan jeg lægge en skabelon (*.ott fil) ud på disse debatsider?
Med venlig hilsen
Louis
Post Reply