Jeg forsøger at få OOo til at anvende regneark som skemaer i Writer. Det går fint lige indtil jeg gemmer filerne som .doc filer og åbner dem i writer igen. Ole objektet bliver til at statisk billede i Writer. Hvis filen gemmes som SXW er ole objektet stadigt et ole ojekt når jeg åbner filen igen. Når jeg modtager word filer fra andre er problemet det samme alle ole objekter er blevet til statiske billeder.
Hvis jeg åbner de samme filer i Word er ole objekterne på plads og fungerer. Det virker som om OOo godt kan forstå og anvende ole både i SXW og når den skriver word filer. OOo ser derimod ud til kun at kunne læse ole obbjekter hvis det er en SXW fil.
Mit problem er at vi udveksler en del filer med andre og vi er forpligtet til at gøre dette i word97 format. Hvis vi ikke kan håndtere ole objekter i disse filer er vi nødt til at anvende msoffice i stedet for OOo.
Mit spørsmål er derfor: Kan OOo indstilles således, at word filer med ole objekter håndteres på samme måde som SXW filer med ole objekter
Regneark som ole i .DOC filer
Re: Regneark som ole i .DOC filer
jkjel wrote:Kan OOo indstilles således, at word filer med ole objekter håndteres på samme måde som SXW filer med ole objekter
- Vælg Funktioner -> Indstillinger -> Indlæs/gem -> Microsoft Office.
- Markér alle og [G].
- Vælg OK.
Så skulle det være på plads.
Re: Regneark som ole i .DOC filer
Hej Claus.
Den var smuttet lige forbi min opmærksomhed. Tak for hjælpen.
Den var smuttet lige forbi min opmærksomhed. Tak for hjælpen.
Jens K. Hansen