Jeg har her til formiddag atter forsøgt mig med formularfunktionen, men jeg har nogle problemer med den, som jeg håber nogle kan løse for mig.
Når jeg ønsker at "tegne" felter, kan jeg kun lave dem i små srtørrelser, ellers får jeg et felt, hvor der står "afkrydsningsfelt" eller "indstillingsknap" afhænigt af hvilket element jeg har valgt at bruge.
Mit store spørgsmål er derfor; Er det muligt at lave disse afkrydsningsfelter m.v. større eller er de tilpasset skriftstørrelse 10-12?
Mit næste store spørgsmål er når jeg bruger Afkrydsningsfunktionen. Den accepterer kun et svar når man skal udfyle den. Er det muligt at lave en form for sektion, så man kan have flere spørgsmål? (ved godt at afkrydsningsfelt kan bruges som alt.)
Med venlig hilsen
Jørgen
Formularfunktioner
Re: Formularfunktioner
JFM wrote:Mit store spørgsmål er derfor; Er det muligt at lave disse afkrydsningsfelter m.v. større eller er de tilpasset skriftstørrelse 10-12?
- Vælg Formular funktioner ved at klikke på værktøjslinjen til venstre (den lodrette).
- Klik på afkrydsningsfeltet.
- Vælg Formater -> Kontrolelement....
- Klik på ...-knappen ved Tegnsæt (hvor der skulle have stået Skrifttype - men det er også en fejl i den engelske originaltekst).
Kan ikke helt forstå, hvad du mener. Prøv at beskrive det lidt mere detaljeret.JFM wrote:Mit næste store spørgsmål er når jeg bruger Afkrydsningsfunktionen. Den accepterer kun et svar når man skal udfyle den. Er det muligt at lave en form for sektion, så man kan have flere spørgsmål? (ved godt at afkrydsningsfelt kan bruges som alt.)
Re:Formularfunktioner
Tak for svarene.
Jeg har prøvet at følge din anvisning. Selve afkrydsningsfeltet bliver ikke større. Det er kun skriften der gør det!
M.h.t. det andet spørgsmål så vil jeg forsøge at formulere det lidt mere tydeligt.
Jeg vil lave et dokument, hvor jeg har nogle spørgsål, som modtageren skal markere v.h.a. kontrolfunktioner/indstillingsknap. (har valgmuligheder)
Jeg har medtaget 2 spørgsmål, som der skal svares på. Der f.eks. 3 svarmuligheder til første spørgsmål
Så får de et nyt spørgsmål med 3 nye svarmuligheder. Svarer de på spørgsmål 2, bliver svaret i spørgsmål 1 slettet.
Det er ikke hensigtsmæssigt. Skal derfor høre om det er muligt, at spørgsmål med svarmuligheder blev adskildt, så der kan afgives svar til de enkelte spørgsmål og ikke kun den ene svarmulighed til flere spørgsmål.
Håber du er med nu, ellers må jeg poste en fil, så du kan se, hvad jeg mener.
Hilsen
Jørgen
Jeg har prøvet at følge din anvisning. Selve afkrydsningsfeltet bliver ikke større. Det er kun skriften der gør det!
M.h.t. det andet spørgsmål så vil jeg forsøge at formulere det lidt mere tydeligt.
Jeg vil lave et dokument, hvor jeg har nogle spørgsål, som modtageren skal markere v.h.a. kontrolfunktioner/indstillingsknap. (har valgmuligheder)
Jeg har medtaget 2 spørgsmål, som der skal svares på. Der f.eks. 3 svarmuligheder til første spørgsmål
Så får de et nyt spørgsmål med 3 nye svarmuligheder. Svarer de på spørgsmål 2, bliver svaret i spørgsmål 1 slettet.
Det er ikke hensigtsmæssigt. Skal derfor høre om det er muligt, at spørgsmål med svarmuligheder blev adskildt, så der kan afgives svar til de enkelte spørgsmål og ikke kun den ene svarmulighed til flere spørgsmål.
Håber du er med nu, ellers må jeg poste en fil, så du kan se, hvad jeg mener.
Hilsen
Jørgen
Størrelse på checkbokse anmeldt til Issuezilla
Jeg har meldt problemet ind i Issuezilla:JFM wrote:Tak for svarene.
Spørgsmål, svar og placering
Hvis resultatet af begge spørgsmål skal ned i samme felt, så tror jeg ikke rigtigt, at det kan lade sig gøre uden at skulle programmere i makrosproget og bruge et par dialogbokse.JFM wrote:Jeg har medtaget 2 spørgsmål, som der skal svares på. Der f.eks. 3 svarmuligheder til første spørgsmål
Hvis du var lidt mere konkret i dit spørgsmål, ville det være lettere at svare fx give eksempel på de to spørgsmål og svarmulighederne samt hvor resultaterne skulle placeres i dokumentet.
Send eventuelt dokumentet til mig - du kan se adressen nedenfor.