Jeg havde i Windows 98 S.E. og på Windows 2000 Profess. (indtil jeg fik installeret OOo) et program: MS Clipart Gallery med diverse motiver opdelt i kategorier. Denne samling har jeg i tidens løb suppleret med en del clip passende til lejligheden: føds.dag - jul - påske osv. - Når jeg "udpegede" dem i oversigterne på Microsofts hjemmeside, blev de downloadet og indsat automatisk under de rigtige kategorier. Jeg ville prøve at beholde dem og overføre dem til et dokument i "Writer", når jeg skulle bruge et af dem.
Men efter at jeg nu har install. OOo er de pist væk. Når jeg forsøgsvis åbner et Word dokument og klikker på "indsæt" kom der før en linie: - > "multimedieklip", men denne linie er der ikke længere og kan altså ikke vælges

Jeg prøvede at downloade et par clip fra Microsoft ClipArt Gallery, for at se, hvad der skete, men jeg fik bare den besked, at det ikke kunne lade sig gøre, da Clipart Gallery ikke findes på min pc.
Det er muligt, at tidspunktet for problemets opståen er helt tilfældigt, men hvis clipart motiverne kan reddes og overføres til OOo ville det jo være fint. Jeg tror nok formatet hedder .CIL.

Ved nogen, om det kan lade sig gøre. Eller skal jeg glemme alt om disse clipart motiver? - Jeg har talt med Microsoft Kundeservice, men man vil ikke hjælpe, da jeg ikke har XP, men "kun" W.2000.