Når man åbner et dokument i Writer er den placeret helt til venstre på siden/skærmen, modsat i MS-Office hvor den er placeret midt på siden.
Placeringen i Writer gør at man skal flytte attention over i venstre side, hvilket jeg synes er unaturligt og irriterende, og jeg er sikker på, at der er flere MS-O brugere der har det ligeså.
Er der nogle der har en løsning eller er det bare sådan?
Jeg kan godt løse det ved at minimere vinduet og så midtstille denne på skærmen, men det er ikke optimalt.
mvh kt.
Placering af dokument på siden
Jeg forstår ikke helt din forklaring. Hvad er det, der er helt til venstre?
Er det vinduet med Writer, der er helt til venstre på din skærm eller er det dit dokument, der er placeret i venstre side af dit Writer-vindue?
Jeg ser ikke noget, der ligner din beskrivelse. Det skyldes muligvis, at jeg har Writer til at åbne i et vindue og størrelsen af dokumentet (Zoomfaktor) sat til "Optimal".
Er det vinduet med Writer, der er helt til venstre på din skærm eller er det dit dokument, der er placeret i venstre side af dit Writer-vindue?
Jeg ser ikke noget, der ligner din beskrivelse. Det skyldes muligvis, at jeg har Writer til at åbne i et vindue og størrelsen af dokumentet (Zoomfaktor) sat til "Optimal".
Vh
Ejnar
Ejnar
Beklager min ikke særlige præcise beskrivelse.
Det er dokumentet, der er placeret i venstre side af Writer-vinduet, hvilket virker distraherende, specielt når man har en bærbar med bred skærm.
mvh kt
Beklager min ikke særlige præcise beskrivelse.
Det er dokumentet, der er placeret i venstre side af Writer-vinduet, hvilket virker distraherende, specielt når man har en bærbar med bred skærm.
mvh kt
Tak, for hjælpen. Det hjalp selvfølgelig på placeringen. Ulempen er bare at der ikke er så mange linjer til rådighed i højden længere.
Word, placerer siden midt på, uanset zoom faktoren, hvilket klart er at foretrække. (Det får dog ikke undertegnede til at skifte tilbage, men der er andre der er mere sarte, desværre).
Word, placerer siden midt på, uanset zoom faktoren, hvilket klart er at foretrække. (Det får dog ikke undertegnede til at skifte tilbage, men der er andre der er mere sarte, desværre).
Den officielle udagve af 2.3 er sat til d. 4. sept., men hvis du allerede er nysgerrig, så kan du altid downloade de seneste builds her:
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... devel/680/
Hilsen
Jørgen
ftp://ftp.linux.cz/pub/localization/Ope ... devel/680/
Hilsen
Jørgen