Hvad er det der sker i OOO med skabeloner?
Jeg har lavet forskellig skabeloner. Placeret dem i en bestemt mappe på harddisken (ikke standard-skabelon mappen), og linket til denne mappe under Stier (E:\skabeloner\ooo).
Skabelonerne er nu tilgængelige i min OOO 2.0.4. under skabeloner.
Men når jeg kigger i stifinder, er alle filnavnene pludselig blevet ændret af OOO.
Fx min skabelon KL brevA5 2006.ott blevet ændret til KL%2520brevA5%252006.ott..
Sådanne ændringer er sket med alle mine skabelon-filer.
Hvad er det lige der sker - i hvert fald meget uheldigt, hvis OOO af sig selv ændrer filnavnene.
Skabelonfiler ændrer navn - placering
Skabelonfiler ændrer navn - placering
Last edited by Kurt L on 5. Nov 2006 22:09, edited 1 time in total.
Jeg har nu testet videre på problemet. Om det er løst, ved jeg ikke. Her er, hvad der muligvis sker:
* Jeg har, som nævnt, alle mine skabeloner i en særskilt mappe på harddisken.
* Jeg importerer disse skabeloner, efter bogen, med 'import'.
* Det viser sig nu, at mine oprindelige skabeloner forbliver uændrede, også hvad angår filnavn
* Men - OOO opretter 'kopi' af alle skabelon-filerne, og giver dem de mærkelige navne, 2 'kopifiler' for hver skabelon. Disse placeres også i min skabelonmappe (altså ikke i OOOs standardbibliotek på C:\Documents and setting....).
----
Jeg har nu i stedet gjort dette:
* Under >Funktioner>Indstillinger>Stier |> Skabeloner, valgt 'Rediger'
* Valgt 'Tilføj' og har linket til min egen skabelonmappe (E:\Skabeloner\ooo).
* Markeret denne mappe som standard-sti (markeret 'bollefeltet').
---
Nu virker det med alle mine skabeloner. De dukker op som standard ved brug af skabeloner, og de kan redigeres på den almindelige måde, som ellers beskrevet.
Og der er ikke tilføjet ekstra kopifiler med mærkelige navne, hverken i min skabelonmappe, eller under OOOs standardbibliotek c:\documents and setting...template\.
Så, måske er dette en mere hensigtsmæsigt måde at koble skabeloner til OOO end den beskrevne med import. Jeg kan i hvert fald ikke lige gennemskue, om min måde skulle giver andre problemer i systemet.
* Jeg har, som nævnt, alle mine skabeloner i en særskilt mappe på harddisken.
* Jeg importerer disse skabeloner, efter bogen, med 'import'.
* Det viser sig nu, at mine oprindelige skabeloner forbliver uændrede, også hvad angår filnavn
* Men - OOO opretter 'kopi' af alle skabelon-filerne, og giver dem de mærkelige navne, 2 'kopifiler' for hver skabelon. Disse placeres også i min skabelonmappe (altså ikke i OOOs standardbibliotek på C:\Documents and setting....).
----
Jeg har nu i stedet gjort dette:
* Under >Funktioner>Indstillinger>Stier |> Skabeloner, valgt 'Rediger'
* Valgt 'Tilføj' og har linket til min egen skabelonmappe (E:\Skabeloner\ooo).
* Markeret denne mappe som standard-sti (markeret 'bollefeltet').
---
Nu virker det med alle mine skabeloner. De dukker op som standard ved brug af skabeloner, og de kan redigeres på den almindelige måde, som ellers beskrevet.

Så, måske er dette en mere hensigtsmæsigt måde at koble skabeloner til OOO end den beskrevne med import. Jeg kan i hvert fald ikke lige gennemskue, om min måde skulle giver andre problemer i systemet.