Skabelonfiler ændrer navn - placering

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Kurt L

Skabelonfiler ændrer navn - placering

Post by Kurt L »

Hvad er det der sker i OOO med skabeloner?

Jeg har lavet forskellig skabeloner. Placeret dem i en bestemt mappe på harddisken (ikke standard-skabelon mappen), og linket til denne mappe under Stier (E:\skabeloner\ooo).

Skabelonerne er nu tilgængelige i min OOO 2.0.4. under skabeloner.

Men når jeg kigger i stifinder, er alle filnavnene pludselig blevet ændret af OOO.

Fx min skabelon KL brevA5 2006.ott blevet ændret til KL%2520brevA5%252006.ott..

Sådanne ændringer er sket med alle mine skabelon-filer.

Hvad er det lige der sker - i hvert fald meget uheldigt, hvis OOO af sig selv ændrer filnavnene.
Last edited by Kurt L on 5. Nov 2006 22:09, edited 1 time in total.
Kurt L

Post by Kurt L »

Jeg har nu testet videre på problemet. Om det er løst, ved jeg ikke. Her er, hvad der muligvis sker:

* Jeg har, som nævnt, alle mine skabeloner i en særskilt mappe på harddisken.
* Jeg importerer disse skabeloner, efter bogen, med 'import'.
* Det viser sig nu, at mine oprindelige skabeloner forbliver uændrede, også hvad angår filnavn
* Men - OOO opretter 'kopi' af alle skabelon-filerne, og giver dem de mærkelige navne, 2 'kopifiler' for hver skabelon. Disse placeres også i min skabelonmappe (altså ikke i OOOs standardbibliotek på C:\Documents and setting....).

----
Jeg har nu i stedet gjort dette:
* Under >Funktioner>Indstillinger>Stier |> Skabeloner, valgt 'Rediger'
* Valgt 'Tilføj' og har linket til min egen skabelonmappe (E:\Skabeloner\ooo).
* Markeret denne mappe som standard-sti (markeret 'bollefeltet').
---

Nu virker det med alle mine skabeloner. De dukker op som standard ved brug af skabeloner, og de kan redigeres på den almindelige måde, som ellers beskrevet.

:!: Og der er ikke tilføjet ekstra kopifiler med mærkelige navne, hverken i min skabelonmappe, eller under OOOs standardbibliotek c:\documents and setting...template\.

Så, måske er dette en mere hensigtsmæsigt måde at koble skabeloner til OOO end den beskrevne med import. Jeg kan i hvert fald ikke lige gennemskue, om min måde skulle giver andre problemer i systemet.
Post Reply