Når man kopierer indhold fra nettet som indeholder grafik (billeder) til Writer så gemmes selve graffiken ikke i dokumentet – men der linkes til den oprindelige placering og grafikken hentes så ned igen hver gang dokumentet åbnes.
Hvis man åbner et sådant dokument uden internetopkobling tager det dels meget lang tid, da Writer alligevel prøver at hente grafikken, dels vises dokumentet altså unden billeder
Hvis man er opmærksom på problematiken kan man inden man gemmer et dokument - via Rediger --> Kæder - markere alle kæder til kildefiler og bryde kæderne, hvorefter Writer så endnu en gang henter billederne og de gemmes sammen med dokumentet...
Findes der virkelig ikke en lettere måde at opnå dette på – altså indstille Writer til som standard at gemme hele det kopierede webindhold?
Det var et interessant bud, da det faktisk er ret store dokumenter jeg har arbejdet med. Derfor prøvede jeg lige med et meget lille dokument - 25,1kB inklusiv grafik (kæder brudt) og med grafikmellemlager på 19MB - som jeg ikke har ændret på, men desværre med samme resultat - ingen grafik gemt før kæderne blev brudt manuelt.