Calc, Hvordan får jeg linke, flette eller spjelet 2 celler

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
hxt21

Calc, Hvordan får jeg linke, flette eller spjelet 2 celler

Post by hxt21 »

Jeg har nu bruge godt 2½ time på at prøve at løse en ganske lille problem, og læst en del på nette

Jeg har et stor renge ark, hvor data går igen på mange steder.

Et sted har jeg en % del i en celle(f.eks. A1) og den bliver så copy til en anden celle(B1) et helt andte sted i arket. Men er det muligt at lave det sådan at hvis jeg ændre på % i B1 så ændre A1 sig til denne % og lige ledes at hvis jeg ændre A1 så bliver B1 ændre.
Jeg løber ind i err 522 og som jeg kan forstå må man ikke havde circular reference i et ark. Men hvis jeg gerne vil havde at disse 2 skal linkes, flette, spjelet eller hvad man kan kalde det, så at de altid har ens tal, så det er lige meget at man ændre det i A1 eller B1.

Problemet er at det er et så stor renge akt at det er til stor irretion at skulle rygge frem og tilbage hele tiden.
Nogle der har en ide.

Takker :D
lapont

Re: Calc, Hvordan får jeg linke, flette eller spjelet 2 cell

Post by lapont »

hxt21 wrote:Jeg har nu bruge godt 2½ time på at prøve at løse en ganske lille problem, og læst en del på nette

Jeg har et stor renge ark, hvor data går igen på mange steder.

Et sted har jeg en % del i en celle(f.eks. A1) og den bliver så copy til en anden celle(B1) et helt andte sted i arket. Men er det muligt at lave det sådan at hvis jeg ændre på % i B1 så ændre A1 sig til denne % og lige ledes at hvis jeg ændre A1 så bliver B1 ændre.
Jeg løber ind i err 522 og som jeg kan forstå må man ikke havde circular reference i et ark. Men hvis jeg gerne vil havde at disse 2 skal linkes, flette, spjelet eller hvad man kan kalde det, så at de altid har ens tal, så det er lige meget at man ændre det i A1 eller B1.

Problemet er at det er et så stor renge akt at det er til stor irretion at skulle rygge frem og tilbage hele tiden.
Nogle der har en ide.

Takker :D
Problemet er, som du selv er inde på, cirkulære referencer. Det kan vist kun løses med makroer og listeners.
Prøv at se på det næstsidste indlæg i denne tråd:
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=892

lapont
hxt21

Post by hxt21 »

Jeg takker mange gang for dit hurtig svag og ja det kunne måske blive en løsning, men den er alt for tung og umoden, for hvis der sker en rettelse og en rakee eller en kolone bliver tilført eller fjernet, så dur marko ikke og skal rette til og det er lige sur hvis det er ved 10-18 stykker.
Men hvis det er den beste løsning, må jeg bruge den.
Syns dog at det brugte være en funtion i Calc til dette, vil da minde at dette vil være ganske brugbar.

Ebbe :?
Post Reply