Godaw
Jeg er ved at konvertere fra MS Office til OpenOffice.
Men det er ikke helt uden problemer.
Jeg er godt kendt med MS og bruger Access, Excel og Word til mit kassererarbejde i en idrætsforening.
Jeg har medlemsdatabase i Acces og brevfletter med word når jeg f.eks skriver girokort ud.
Jeg henter data i Access og beregner medlemmers nøjagtige alder i Excel når kommunen skal have medlemsdata vedr. tilskud.
Men det falder altså ikke så let i OpenOffice.
Jeg kan ikke få Calc til at hente data i Base på samme måde som i MS. Der henter den og indføjer i regnearket, så jeg har en liste over medlemmer med relevante data, så jeg kan beregne alder og gruppere dem som kommunen nu vil have det.
Calc vil heller ikke regne den rigtige alder ud. I Excel siger jeg at felt =Nu()-fødselsdato og det er så muligt at formatere resultatet som åå, så den viser antal år mellem de to datoer. Det er da nemt. Men jeg kan ikke få det til at virke i Calc. Version nr. 2.0.2.15
Jeg kan ikke forstå det. Det er da en basal ting som man må kunne forlange af et seriøst projekt som OpenOffice.
Jeg vil så gerne bruge OpenOffice. Jeg synes det er et flot projekt.
Kan nogen hjælpe mig?
Beregning af alder
Moderator: Lodahl
Hej,
Al forandring er svært. Jeg kan anbefale at du benytter denne formel:
hvor A2 er fødselsdatoen.
Al forandring er svært. Jeg kan anbefale at du benytter denne formel:
Code: Select all
=ÅR.INTERVAL(A2;IDAG();0)
Med venlig hilsen
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org