Writer skabelon

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Rajan

Writer skabelon

Post by Rajan »

Hej
Jeg siddder og prøve at lave skabelon.

Når jeg starter Writer, starter den med et tom dokument.
Jeg vil gerne lave det sådan at den starter med min skabelon.
Er det muligt?
Er der nogen der har prøvet denne funktion?

Hilsen Rajan
Lodahl

Post by Lodahl »

Du skal først placere din skabelon et passende sted. I OpenOffice.org skal du først sikre at skabelonen er registreret. I de seneste versioner sker det automatisk:
Filer>Skabeloner>Administrer...
Hvis din skabelon vises under 'Mine skabeloner' er det fint.
Marker skabelonen og tryk på Kommandoer > Anvend som standardskabelon

Luk nu OpenOfice.org og start Writer. Den skulle nu gerne starte op med et nyt dokument baseret på din egen skabelon.

PS: Efter at have valgt en anden standardskabelon kommer der endnu en Kommando: Nulstil standardskabelon.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Rajan

Writer skabelon

Post by Rajan »

Hej
skabelonen er registreret og den virker nu.

Tak.

Lodahl wrote:Du skal først placere din skabelon et passende sted. I OpenOffice.org skal du først sikre at skabelonen er registreret. I de seneste versioner sker det automatisk:

Luk nu OpenOfice.org og start Writer. Den skulle nu gerne starte op med et nyt dokument baseret på din egen skabelon.

PS: Efter at have valgt en anden standardskabelon kommer der endnu en Kommando: Nulstil standardskabelon.
Rajan

Skabelon skifter

Post by Rajan »

Hej
Jeg har lavet en skabelon. Jeg har registreret og sat som default. Den virker fint, når jeg vælger en skabelon.

Hvergang jeg genstarter PC, forsvinder den skabelon jeg har valgt. Den starter med tom dokument ikke med skabelonen.

Er der nogen der ved at denne kan sættes som standard, så den starter med Writer hvergang.

/Rajan

Lodahl wrote:Du skal først placere din skabelon et passende sted. I OpenOffice.org skal du først sikre at skabelonen er registreret. I de seneste versioner sker det automatisk:

Post Reply