Må man installere OOo kvit og frit på skoler i Danmark - eller skal man betale for en StarOffice udgave?
Kan man få een ud og fortælle om OOo?
Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?
Moderator: Lodahl
På skolerne
I må bruge OOo alt det I kan overkomme, og desuden mener jeg, at I kan få StarOffice gratis pga. en aftale mellem Sun og Undervisningsministeriet.
Vh
Ejnar
Ejnar
Re:Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?
Og vælg for Guds skyld StarOffice... den danske ordbog til OpenOffice er fyldt, proppet med fejl og misforståelser, mens den kommercielle ordbog i StarOffice er perfekt.
Desuden KAN i som uddannelsesinstitution få StarOffice gratis til studerende og ansatte, kun pris for mediet. Og det er jo i princippet en CD....
Desuden KAN i som uddannelsesinstitution få StarOffice gratis til studerende og ansatte, kun pris for mediet. Og det er jo i princippet en CD....
StarOffice 7.0 findes ikke på dansk
Det er der rettet op på i forbindelse med version 1.1.Speling eror wrote:Og vælg for Guds skyld StarOffice... den danske ordbog til OpenOffice er fyldt, proppet med fejl og misforståelser, mens den kommercielle ordbog i StarOffice er perfekt.
Men StarOffice 7.0 findes ikke på dansk, hvilket er grunden til at Psykiatrien i Århus Amt valgte OpenOffice.org 1.1 i stedet for. (StarOffice 7.0 og OpenOffice.org 1.1 svarer til hinanden).Speling eror wrote:Desuden KAN i som uddannelsesinstitution få StarOffice gratis til studerende og ansatte, kun pris for mediet. Og det er jo i princippet en CD....
Re: Må man bruge OOo 1.1 på skolerne kvit og frit?
Jeg vil gerne komme ud og fortælle om OpenOffice.org.IKT tutor på skole... wrote:Kan man få een ud og fortælle om OOo?
For folke-, fri- og efterskoler skal jeg blot have rejseomkostningerne dækket.
Inden for hovedstadsområdet er det dog gratis.
Hvis du ønsker en der er lærer skal komme og fortælle kan jeg tilbyde mig selv. Har været på en skole hvor vi brugte SO - kun fordi den daværende OO ikke kørte optimalt (OOO 1.0)
Har også undervist på Amtscentralen i mit område
Hvordan gik det?thj01 wrote:Hvis du ønsker en der er lærer skal komme og fortælle kan jeg tilbyde mig selv. Har været på en skole hvor vi brugte SO - kun fordi den daværende OO ikke kørte optimalt (OOO 1.0)
Hvad sagde eleverne til det?
Hvad sagde lærerne?
Hvad synes du selv?