Er der nogen der kan hjælpe med at oprette felter i en rapport, Det er en lagerdatabase hvor jeg har et felt kaldet Antal og et kaldet Pris. Nu vil jeg gerne have et felt hvor der laves en udregning Antal*Pris.
Samtidig vil jeg også have et felt der kan udregne en total for alle vare, til status brug.
Jeg har prøvet at lave disse felter i en forespørgelse som i MS, men kan kun oprette felter der er kendt i forvejen
Rapporter/felter
Moderator: Lodahl
Re: Rapporter/felter
For å løse dette problemet - lager du en spørring ved hjelp av spørreverktøyet - her kan du opprette felt som beregner deltotaler og sumtotaler. Lagre spørringen - du skal nå kunne hente felt fra denne i skjemaet.Peter_Christensen wrote:Er der nogen der kan hjælpe med at oprette felter i en rapport, Det er en lagerdatabase hvor jeg har et felt kaldet Antal og et kaldet Pris. Nu vil jeg gerne have et felt hvor der laves en udregning Antal*Pris.
Samtidig vil jeg også have et felt der kan udregne en total for alle vare, til status brug.
Har skrevet litt om dette her: http://ingrid.bitnexus.net/OOo/Base6.html se nederst i dokumentet under rekneoperasjoner.
Lykke til