Er det ikke muligt at importere data fra et regneark - Excel eller Calc - ind i databasen og så gemme data der.
Jeg kan kun lave forbindelser til regnearkene, og det virker ret langsomt, og er heller ikke lige det jeg ønsker.
Import af regneark
Moderator: Lodahl
Du kan ganske enkelt merke Data og kolonneoverskrifter i regnearket og kopiere det - lag deg ein ny database - gå til tabellutforming - høgreklikk i feltet tabeller og velg lim inn - du får no opp en veiviser som hjelper deg å opprette en ny tabell og sette inn dataen - Husk bare å velg at du vil lime inn både data og definisjoner (som det heter på norsk...)
Lykke til
mvh Ingrid
Lykke til
mvh Ingrid
-
Import af regneark
Tak til norske Ingrid og Prebs
Men det er desværre ikke tilstrækkeligt for mig. Måske Ingrid og/eller Prebs vil have ulejlighed med at uddybe proceduren?Prebs wrote:Det var lige det jeg skulle bruge...
Med venlig hilsen
Louis
Louis
Import af regneark
Jeg kan desværre ikke oploade billeder her på siden, men jeg prøver at forklare det med ord.
Først åbner du regnearket, og markerer de data der skal føres over og kopierer dem til udklipsholder.
Når Base er åbnet, trykker du på tabeller i venstre side. Siden er opdelt i 4 dele, hvor den i øverste venstre hjørne er ikonerne for "opret tabel", "brug design..." og "Opret visning". Her skal du ikke trykke på noget.
I stedet skal du højre klikke i den nederste venstre del - lige under hvor der står "Tabeller". Her kommer en dialogboks op med "Sæt ind" og "Indsæt speciel".
Vælger du "Sæt ind" får du en dialogboks op, som fører dig igennem importen af de data du har kopieret.
Håber du kan bruge denne beskrivelse.
Først åbner du regnearket, og markerer de data der skal føres over og kopierer dem til udklipsholder.
Når Base er åbnet, trykker du på tabeller i venstre side. Siden er opdelt i 4 dele, hvor den i øverste venstre hjørne er ikonerne for "opret tabel", "brug design..." og "Opret visning". Her skal du ikke trykke på noget.
I stedet skal du højre klikke i den nederste venstre del - lige under hvor der står "Tabeller". Her kommer en dialogboks op med "Sæt ind" og "Indsæt speciel".
Vælger du "Sæt ind" får du en dialogboks op, som fører dig igennem importen af de data du har kopieret.
Håber du kan bruge denne beskrivelse.
-
Re: Import af regneark
Ja, tak det blev bare så smukt.Prebs wrote:Håber du kan bruge denne beskrivelse.

Med venlig hilsen
Louis
Louis