Beholder ikke indstillinger.

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Balder

Beholder ikke indstillinger.

Post by Balder »

Hej!

I OOo regneark under Autokorrektur > Indstillinger, fjerner jeg fluebenet ved: Første bogstav i sætninger med stort.

Næste gang maskinen tændes er fluebenet tilbage igen.

Når ændringer gemmes i regneark (og tekstark) vises beskeden: Dette dokument kan indeholde formatering eller indhold...

Sættes der flueben ved: Vis ikke denne advarsel igen; er man fri for den besked. Lige indtil computeren har været slukket. Når den startes igen vender meddelelsen tilbage.

Nogle gode bud på, hvordan ovenstående fænomener undgås?
Mvh - Balder
Balder

Re: Beholder ikke indstillinger.

Post by Balder »

Balder wrote:... Nogle gode bud på, hvordan ovenstående fænomener undgås?
Ingen hjælp er også en slags hjælp: Nemlig hjælp til selvhjælp! :)

For at fluebenet skal forblive væk i: "Første bogstaver i sætninger med stort"; fjernede jeg fluebenet i OOo i CCleaner.

For ikke at se beskeden: "Dette dokument kan indeholde formatering eller indhold.."; gik jeg til: Funktioner > Indstillinger > Indlæs/gem > Generelt.

"Dokumentype" blev sat til: Teksdokument.

"Gem altid som" blev sat til: Microsoft.., idet dokumenterne oprindeligt er oprettet i MS Office.

Se, her gik den. Men hvad mon virksomheder og offentlige instanser siger til denne form for "support"?
Mvh - Balder
Ejnar

Support

Post by Ejnar »

Fint klaret.
hvad mon virksomheder og offentlige instanser siger til denne form for "support"?
Hvis de ikke kan ordne det selv, kan de købe support som på andre produkter. Bare ikke hos udviklerne, som i den lukkede verden - nej, de kan vælge blandt flere leverandører af support.
Vh
Ejnar
Balder

Re: Support

Post by Balder »

Ejnar wrote:Hvis de ikke kan ordne det selv, kan de købe support som på andre produkter...
Helt fint!

Synes bare man ofte ser manglende support som begrundelse for ikke at anvende OOo. Men det beror åbenbart på misforståelser.
Mvh - Balder
Post Reply