Mysql odbc - tabel bliver til en tabel i tabellen ?

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
netpet

Mysql odbc - tabel bliver til en tabel i tabellen ?

Post by netpet »

Underligt når jeg opretter en ny database indlejret hsql-datamaskine kan jeg godt lave eksempelvis to tabeller med hver deres primær nøgle.

Det går som forventet men forsørger jeg præcis det samme med at lave en mysql/odbc database bliver restutatet at de to tabeller bliver oprettet men jeg kan ikke få lov til at forbinde dem sammen - oo siger til mig at databasen ikke understøtter relationer. Hvad er det som går galt ?

På mysql vises:

databasen
|
--tabel1
|
--tabel2

Hvor den bare burde vise:

tabel1
tabel2

Hvad gør jeg mon galt fordi jeg gætter på mysql fint burde kunne lave releationer eller hvad ?
ISA

Post by ISA »

Hei

Dersom mysql databasen er 4.x.x. eller 3.x.x. så har den ikke støtte for relasjoner. Du må bruke mysql 5.0 eller nyere for å få støtte for dette.

Lykke til
netpet

Post by netpet »

ISA wrote:Hei

Dersom mysql databasen er 4.x.x. eller 3.x.x. så har den ikke støtte for relasjoner. Du må bruke mysql 5.0 eller nyere for å få støtte for dette.

Lykke til

Utroligt jeg har altid trodet at mysql 3.x.x også var en relations database :-)
men jeg har også fundet ud af der var forskel på usr dns og system dns i kontrol panel på min xp - nu kunne jeg direkte arbejde i access databasen men jeg ønskede og skifte den ud med mysql.
ISA

Post by ISA »

Jeg har leget en liten brukerveiledning for OOo 1.1 og mysql på mine nettsider - du vil kanskje finne noe du kan bruke der - jeg er også begynt på en brukerveiledning for OOo 2.0 og bruk av Base (med den innebygde databasen). Håper jeg skal få tid til å lage til litt om bruk av OOo 2.0 mot MySql også med tid og stunder. I mellomtiden kan du se på det jeg her lagt ut - det er skrevet på norsk/nynorsk, men forhåpentligvis forstår du det likevel.

http://ingrid.bitnexus.net/OOo/

mvh
Ingrid
peterlaursen

vrøvl

Post by peterlaursen »

s'føli har MySQL 3.23 0g 4.o støtte for relationer. På MySQL-sprog hedder det 'Foreign Keys'. Det kræver at du bruger InnoDB ENGINE'n til dine tabeller - MyISAM understøtter det ikke!

Et godt MySQL administrationsværktøj (flere versioner - også en gratis) Kører på Windows & Wine/Linux: SQLyog: www.webyog.com.
Med Venlig Hilsen
Peter Laursen
Post Reply