Angående nedarvning af indstillinger fra presets-kataloget, så er konkusionen at det ikke virker. Jeg har forsøgt at få oprettet nogle issues på det, men de blev lukket igen med det samme. Beskeden var at det ikke er meningen, man skal bruge presets-kataloget på den måde. Informationen i onlinehjælpen vedr. brug af presets er iflg. udviklerne forkert.
Hvis man vil distribuere et bestemt sæt indstillinger til nye brugere, skal det ske ved at man opretter en referencebruger og kopierer dennes user-katalog til nye brugere via et loginscript. I øvrigt vil det samtidig løse problemet med at brugerne skal acceptere licensen - hvis referencebrugeren har accepteret, har alle de brugere, som får en kopi af referenceprofilen lagt ud i deres hjemmekatalog, jo også "accepteret"!
Nu er jeg så bare ikke klar over hvad formålet presets-kataloget er. Det ligner lidt noget, som man har forsøgt at lave, og som aldrig kom til at virke...
Serverinstallation i skolemiljø
Moderator: Lodahl
Registrering som ny bruger
Jeg har erfaret ved installation på ts, at man kan slette filen FirstStartWizard.xcu, der findes i Share-registry-data-org-openoffice. Herefter vil de næste brugere ikke blive bedt om at registrere sig. Om oplysningen er kendt eller forældet ved jeg ikke.
I øvrigt installerer jeg på xp med instal-bruger, hvis profil jeg kopierer til Default User. Så får alle fremtidige brugere ingen problemer.
I øvrigt installerer jeg på xp med instal-bruger, hvis profil jeg kopierer til Default User. Så får alle fremtidige brugere ingen problemer.