Hej!
Jeg flytter meget rundt på celler i regneark. Med to eller flere celler er det ganske nemt, men når det kun drejer sig om en enkelt celle, synes jeg at man skal ud på en lille omvej.
Først skal cellens indhold markeres og derefter kan cellen trækkes til et nyt sted med musen. Bagefter har man så to celler med samme indhold, - den gamle og den nye -, hvorefter den gamle skal slettes.
Er det ikke muligt slet og ret at flytte én celle på samme måde som det gøres, når flere celler flyttes samtidig? - På én eller anden måde...
Flytte en enkelt celle.
Moderator: Lodahl
-
Re: Flytte en enkelt celle.
Balder wrote:Hej!
Jeg flytter meget rundt på celler i regneark. Med to eller flere celler er det ganske nemt, men når det kun drejer sig om en enkelt celle, synes jeg at man skal ud på en lille omvej.
- nej og det er drøn iriterende - jeg bruger "klip - sæt ind"
Her er Excel overlegen. Anker
Anker
Re: Flytte en enkelt celle.
Det er nemmere end den måde jeg gør det på. Takker for oplysningen.demiratmak wrote:- jeg bruger "klip - sæt ind"
Her er Excel overlegen. Anker

Mvh - Balder
-
Re:Flytte en enkelt celle.
Det kan lade sig gøre at flytte en enkelt celle.
1. Klik på den celle du vil flytte
2. Klik igen medens du holder Controlknappen nede for at markere cellen.
3. klik inde i midten af den nu sorte celle, og træk cellen derhen du vil have.
1. Klik på den celle du vil flytte
2. Klik igen medens du holder Controlknappen nede for at markere cellen.
3. klik inde i midten af den nu sorte celle, og træk cellen derhen du vil have.

Det bliver bedre og bedre. Dér var den!!Zimmer Gade wrote:Det kan lade sig gøre at flytte en enkelt celle...
Super.

Mvh - Balder
-
Det er dog noget nemmere i Excel - selvom det lyder blasfemisk, her!!? Der hiver man bare rundt med tingene!! På papiret!Balder wrote:Det bliver bedre og bedre. Dér var den!!Zimmer Gade wrote:Det kan lade sig gøre at flytte en enkelt celle...
Super.
Anker

Anker
Tror godt jeg kan leve med at skulle trykke på Ctrl.demiratmak wrote:Det er dog noget nemmere i Excel...
Og så giver det også lidt motion...

Mvh - Balder
-
Okay - Okay - det er klart at en Mercedes ikke skal være det samme som en BMW >Balder wrote:Tror godt jeg kan leve med at skulle trykke på Ctrl.demiratmak wrote:Det er dog noget nemmere i Excel...
Og så giver det også lidt motion...
Anker

Anker