Stavekontrol-2

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Torben Vestergaard

Stavekontrol-2

Post by Torben Vestergaard »

Vores lille firma bruger OO og har installeret discoo og div. DA ordbøger.
Jeg synes dog ikke at det virker specielt godt - nogen gange kan man med helt fejlagtige ord ikke fremprovokere de røde streger - bekymrende.
Og generelt er ordbogen/gramatik kontrollen ikke så god som i word.
Kan man tilkøbe sig noget bedre ordbog/gramatik kontrol, der fungere "inde" i programmet.
Hvad er udviklingsperspektivet i ordbøgerne...

:-) En ellers begejstret bruger
Torben Vestergaard
Ejnar

Re:Stavekontrol-2

Post by Ejnar »

Bedre ordbøger er en af de ting, man får ud af at købe StarOffice fra Sun i stedet for at bruge OpenOffice.
Vh
Ejnar
JFM

Post by JFM »

Ja, men desværre er der ikke længere dansk ordbog med i StarOffice 8

Jørgen
Normann Louis Olsen

Post by Normann Louis Olsen »

:D Hvor er det nu du/jeg/vi kan melde os for at medvirke til at gøre stavekontrollen bedre? :?:
Med venlig hilsen
Louis
kkn

Post by kkn »

Normann Louis Olsen wrote::D Hvor er det nu du/jeg/vi kan melde os for at medvirke til at gøre stavekontrollen bedre? :?:
http://da.speling.org/dokumentation/e-p ... ingssystem
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Ejnar wrote:Bedre ordbøger er en af de ting, man får ud af at købe StarOffice fra Sun i stedet for at bruge OpenOffice.
Den danske ordbog følger ikke med mere i StarOffice 8, og dermed fik min "professionelle" brug af open document tekstbehandlere simpelthen dødsstødet. Jeg skal læne mig op af en 100.5% korrekte ordbog, når jeg skriver, og en synonymordbog oven i hatten hjælper i den grad.

Jeg har hørt at ordbogen følger med i Acrobat Reader 7 på en eller anden måde, men der må simpelthen være en grænse for hvor mange krumspring og besøg på nettet jeg skal spilde tiden med... for at følge en principsag. Jeg betaler gerne for at spare mig anstrengelserne, for der har været mange.

Nok om det... ordbogen til StarOffice (Kan ikke benyttes i OpenOffice) medfølger et eller andet sted i Acrobat Reader 7. Jeg håber den oplysning kan hjælpe nogen.
Post Reply